קילרית: המתאבקת שמגדירה מחדש את מעמד האישה

אמה הייתה אלופת עולם בג'ודו, אביה התאבד בעקבות מחלה, וכילדה היא סבלה מפיגור בהתפתחות, שגרם לה להתחיל לדבר רק בגיל 6 ■ אבל מאז רונדה ראוזי אינה עוצרת לרגע ■ פרופיל G

רונדה ראוזי / צילום: רויטרס
רונדה ראוזי / צילום: רויטרס

לפני שלושה שבועות דיינה ווייט, נשיא ארגון-העל של אמנויות הלחימה המשולבת, ה-UFC, (Ultimate Fighting Championship), קיבל חדשות בעייתיות: רובי לולר, אלוף העולם במשקל עד 77 קילוגרמים, נפצע בידו, ולא יוכל להגן על התואר נגד קרלוס קונדיט בקרב שתוכנן להתקיים ב-15 בנובמבר; מה שהשאיר את האירוע הראשון שהארגון עורך במלבורן, אוסטרליה, בלי קרב מרכזי. מה שווייט עשה כדי לפתור את הבעיה - לבקש מהשם הכי גדול בארגון להקדים את הקרב הבא שלו ולהציל את האירוע במלבורן - נשמע די טריוויאלי. אלא אם זאת הפעם הראשונה שאתם שומעים את השם רונדה ראוזי, אלופת העולם בלחימה משולבת במשקל של עד 61 קילוגרמים, והאישה המשגעת את ארצות הברית בשנתיים האחרונות.

אחרי שראוזי הסכימה, ווייט הבין שיש לו ספין ביד. הוא עלה לשידור במהדורת יום שישי של "ספורט סנטר", תוכנית הדגל של רשת ESPN, הודיע על הקדמת הקרב בין ראוזי להולי הולם, לשעבר אלופת עולם ב-3 משקלים שונים באגרוף, והסביר שההחלטה התקבלה ממניעים עסקיים - בלי מילה על הפציעה של לולר. "אוסטרליה היא שוק חשוב בשבילנו", אמר ווייט, "אז אנחנו הולכים להביא אותה לשם, למה שיהיה המופע הגדול הראשון שלנו באצטדיון, ואנחנו יודעים שנשבור שם את שיא הצופים לאירוע אמנויות לחימה"; שיא שעומד לעת עתה על 71 אלף איש, אולם האירוע מתוכנן להיערך באצטדיון איתיחאד, שיכול להכיל תשעים אלף איש.

בינתיים, קרב אחר שראוזי מעורבת בו - עימות מתוקשר עם פלויד מייוות'ר ג'וניור, המתאגרף הטוב בעולם - מקבל יותר תשומת-לב. הקרב המילולי בין מייוות'ר לראוזי התחיל באמצע יולי, כשראוזי זכתה בפרס ה-ESPY (האוסקר של עולם הספורט האמריקאי, שמוענק על-ידי ESPN על סמך הצבעת האוהדים) בקטגוריית "הלוחם הכי טוב", שבה גם מייוות'ר היה מועמד. "מעניין איך פלויד מרגיש, being beat by a woman for once", אמרה ראוזי, משחקת על כפל המשמעות של הפועל beat באנגלית - רפרנס לכך שמייוות'ר הורשע בתקיפת ארבע נשים. "הייתי רוצה לראות אותך מעמיד פנים שעכשיו אתה לא יודע מי אני".