העליון: עונש המאסר של צבי בר יעוכב עד להכרעה בערעורו

ראש עיריית ר"ג לשעבר, שהורשע בלקיחת שוחד ונידון ל-5.5 שנות מאסר, טען בערעורו כי המחוזי התעלם בהכרעת דינו מעדויות חשובות ■ גם עונשו של יזם הנדל"ן שאול לגזיאל יעוכב

צבי בר / צלם: יוסי כהן
צבי בר / צלם: יוסי כהן

שופט בית המשפט העליון, צבי זילברטל, קיבל היום (ה') את בקשתם של ראש עיריית רמת-גן לשעבר, צבי בר, ושל יזם הנדל"ן שאול לגזיאל לעיכוב ביצוע ריצוי עונשי המאסר שלהם עד להכרעה בערעורם.

בהחלטתו קבע השופט זילברטל כי הוא התרשם שהערעורים שהגישו המבקשים, באמצעות עורך הדין נבות תל-צור ושרון קיסר, אינם ריקים מתוכן ואינם ערעורי-סרק, וכי הטענות הנזכרות בהן ראויות להישמע ולהיבחן.

בית המשפט ציין בהחלטתו כי המבקשים הצביעו על מהלכים שונים של הסקת מסקנות שנעשו בגדר הכרעת הדין, שלטענתם אינם עומדים במבחן הנדרש לצורך הרשעה בפלילים.

עוד ציין השופט כי קיימות בפי המבקשים טענות הראויות לבחינה בגדרה של ביקורת ערעורית. בנוסף, זילברטל נתן גם משקל רב לגילם המתקדם של המבקשים ולהיעדר המסוכנות לציבור הקיים מפניהם.

כזכור, בר, ראש עיריית רמת-גן לשעבר, הורשע על-ידי שופט המחוזי צבי גורפינקל בקבלת שוחד בסך כ-2 מיליון שקל מיזמי נדל"ן ברמת-גן, והוטל עליו עונש של 5.5 שנות מאסר וקנס בסך 1.5 מיליון שקל. לפני כשבוע הגיש בר ערעור לבית המשפט העליון, בטענה כי בית המשפט המחוזי התעלם בהכרעת דינו מעדויות חשובות.

במקביל להגשת הערעור ביקש בר לעכב את ביצוע עונשו עד להכרעה בערעורו. המדינה התנגדה לכך, אולם כאמור, בית המשפט העליון נענה היום לבקשתו זו והורה על עיכוב ביצוע מאסרו.