"מישאל חשין היה מגדולי המשפטנים והוגי הדעות בישראל"

נתניהו ספד לשופט העליון שהלך לעולמו: "חשין היה ידען וחובב גדול של התנ"ך ושל השפה העברית, בעל מוח חריף, מקוריות ורגישות" ■ נאור: "פסקי הדין שלו השפיעו רבות על עיצוב החשיבה המשפטית גם כשנותר בדעת מיעוט"

מישאל חשין / צלם: איל יצהר
מישאל חשין / צלם: איל יצהר

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד הערב (שבת) לשופט בית המשפט העליון לשעבר, מישאל חשין, שנפטר היום, ואמר: "אני מביע תנחומיי למשפחת חשין על לכתו של השופט ד"ר מישאל חשין, שהיה מבכירי המשפטנים של ישראל ובעל מוח חריף, מקוריות ורגישות. ראיתי אותו גם בהדרו וגם בצערו הגדול על מות בנו שניאור ז"ל. חשין היה ידען וחובב גדול של התנ"ך ושל השפה העברית אותם ידע על בוריים".

גם נשיא המדינה רובי ריבלין ורעייתו נחמה מסרו כי "הלך לעולמו מורה, רב וידיד. אדם שגלימת השופט והמשפטן שלו ניזונה לא רק מחריפות וצלילות מחשבתו אלא מחום ליבו ויושר מצפונו. מישה היה מגדולי המשפטנים והוגי הדעות בישראל, שעמד קלה כבחמורה על עמדותיו בכל הקשור לזכותה של מדינת ישראל להגן על עצמה ועל חובתה להגן על זכויות כל בני האדם החיים בה. הוא היה נוח לכעוס כשהמציאות הצדיקה זאת, אך גם רך לרצות, כי כזו הייתה נפשו העדינה. בשנותיו האחרונות מישה היה גם אבא שליבו הרחב והחזק כל-כך נשבר, עת נלקח ממנו בנו אהובו שניאור ז"ל. נחמתנו לרות, בונת ירושלים, שבשנים האחרונות סעדה ודאגה למישה שלה, מישה של כולנו".

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת מרים נאור, מסרה: "חשין נגאל מייסוריו. המשנה לנשיא בית המשפט העליון בדימוס, השופט מישאל חשין, שהיה מעמודי התווך של בית המשפט העליון, הלך היום לעולמו. פסקי הדין שלו השפיעו רבות על עיצוב החשיבה המשפטית גם כשנותר בדעת מיעוט. שופטי ישראל כולם אבלים על פטירתו וכואבים יחד עם משפחת חשין. התמחיתי אצל השופט חשין עת כהן כראש מחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה, והוא למדני תמיד להציב את החתירה לאמת ולצדק במרכז העשייה. אני מבכה את מותו. זכרו ינון בבית המשפט העליון ובקרב שופטי ישראל".

נשיאת בית המשפט העליון לשעבר, דורית ביניש, מסרה: "עצוב, עצוב לנו מאד. הלך מאתנו שופט דגול ואדם יקר, איש אמת שהמשפט והצדק זרמו בעורקיו. עולם המשפט התייתם. השופט חשין היה לוחם ללא חת לתיקון כל עוול בקרבנו, להגשמת השוויון בפני החוק ולעצמאות מערכת המשפט. השופט חשין היה איש הניגודים, בעל לב חם ומזג סוער, רגיש ואוהב אדם. למרבה הצער היו שנות חייו האחרונות, אחרי האסון שפקד אותו, כואבות וקשות. מישה היה חבר וידיד אישי, וליבנו בוכה עם רותי והמשפחה. חבל על דאבדין ולא משתכחין".