סודהסטרים מציעה לקלוט 1,000 פליטים סורים ברהט

תגובה ללחץ של BDS? מנכ"ל סודהסטרים וראש עיריית רהט מציעים לקלוט פליטים סורים לעבודה במפעל של החברה בעיר

דניאל בירנבאום / צילום: איל יצהר
דניאל בירנבאום / צילום: איל יצהר

סודהסטרים מציעה לקלוט פליטים סורים לעבודה במפעל שלה ברהט, בשיתוף פעולה עם ראש העיר רהט טלאל אלקרינאווי. הכוונה היא לקלוט כ-1,000 סורים. ההיתכנות של המהלך בספק גדול, ויש צורך באישור המדינה לכך.

"כבן של ניצול שואה, אני מסרב לעמוד מנגד ופשוט לצפות בטרגדיה האנושית הזו מעבר לגבול עם סוריה", אמר דניאל בירנבאום, מנכ"ל סודהסטרים. "כפי שתמיד עשינו ככל יכולתנו לסייע לאחים והאחיות הפלסטינים שלנו בגדה המערבית, הגיע הזמן שמנהיגים עסקיים ומקומיים יתייחסו למשבר ההומניטרי בסוריה ויעזרו לנזקקים".

"בשלב הראשון אנחנו יכולים לקלוט 1,000 פליטים", אמר אלקרנאווי. "ואחר כך, בעזרת סודהסטרים, אנחנו מתכננים להביא עוד. אנחנו מקווים שהממשלה תסייע למאמץ המשותף שלנו".

כבר תקופה ארוכה שסודהסטרים נמצאת תחת לחץ של תנועת החרם נגד מדיניות ישראל בשטחים (BDS), וייתכן שהמהלך נועד לשפר את דעת הקהל העולמית בנוגע לחברה.

לאחרונה אמר בירנבאום כי תנועת החרם BDS היא אנטישמית. בירנבאום אמר את הדברים על רקע העברת מפעל החברה ממעלה אדומים לנגב על רקע קמפיין החרם של BDS.

סודהסטרים עלתה לכותרות בהקשר הפוליטי בשנה שעברה על רקע פרסומת של החברה בה כיכבה סקרלט ג'והנסון, מה שגרר קמפיין נגדי של BDS נגד סודהסטרים.

סודהסטרים מוכרת את המשקאות המוגזים שלה ביותר מ-70 אלף חנויות בעולם, והיא פעילה מאוד במדינות שבהן יש ל-BDS פעילות נרחבת גם כן, כגון שבדיה. בירנבאום הדגיש כי לקמפיין של BDS יש השפעה שולית על עסקי החברה, כמו למשל רשתות עם כ-1,000 חנויות ביפן וצרפת שהחליטו להפסיק למכור את מוצרי סודהסטרים, וכן קמעונאים בשבדיה שהתנגדו למכור מוצרים שיוצרו במעלה אדומים (מעבר לקו הירוק).