הבחירות ביוון: מפלגת סיריזה זכתה עם כ-35% מהקולות

(עדכון) כשהמו"מ מול הנושים האירופאיים ומשבר הפליטים ברקע, היוונים הלכו בפעם השנייה השנה לבחור ממשלה ■ לאחר ספירת 31% מהקולות, מפלגת סיריזה זכתה ב-35.4% מהקולות בעוד "הדמוקרטיה החדשה" זכתה ב-28% מהקולות

ראש ממשלת יוון לשעבר אלכסיס ציפראס בקלפי/ צילום: רויטרס
ראש ממשלת יוון לשעבר אלכסיס ציפראס בקלפי/ צילום: רויטרס

המצביעים ביוון הלכו היום (א') בפעם השנייה השנה לקלפיות, כדי לבחור ממשלה חדשה ולקבוע את אופן ההתנהלות של המדינה מול נושיה האירופאיים. הקלפיות נסגרו סמוך לשעה 19:00 שעון ישראל והמדגמים האחרונים הצביעו על ניצחון ברור של מפלגת השלטון - מפלגת השמאל סיריזה.

עד כה נספרו כ-31% מהקולות, ומשרד הפנים הודיע כי מפלגת סיריזה זכתה ב-35.4% מקולות הבוחרים.  המפלגה הדמוקרטית החדשה, היריבה של סיריזה, קיבלה כ-28% מהקולות ומפלגת "השחר הזהוב" השנוייה במחלוקת, זכתה ב-7% מהקולות. שיעור ההצבעה היה נמוך יחסית ועמד על כ-55% מבעלי זכות הבחירה.

אלכסיס ציפראס, העומד בראש סיריזה, שקומם עליו את כל הממסד הכלכלי באיחוד האירופי, קיבל פעם נוספת את אמון העם, לאחר שהתפטר מראשות הממשלה לפני כחודש. עם זאת, סיריזה לא הצליחה לזכות ב-38% מקולות הבוחרים, הדרושים לרוב בפרלמנט, המורכב מ-300 מושבים. כך, המפלגה שתזכה תאלץ להרכיב ממשלה עם מפלגות המרכז ולהשיב את האמון והמורל של העם היווני, שנפגעו כתצואה מצעדי הצנע הנוקשים, הכלכלה החלשה, שיעור האבטלה הגבוה וחוסר הוודאות הפוליטי.