בארגון השחקנים רוצים לבטל את שוק ההעברות, בפ.ס.ז' לא שמעו על זה

ה"סאנדיי טיימס": אלופת צרפת תשגר לריאל מדריד הצעה שוברת שיאים עבור רכישת כריסטיאנו רונאלדו ■ בינתיים, בארגון השחקנים העולמי FIFPro מימשו את האיום הוותיק שלהם - והגישו לנציבות האירופית תלונה נגד פיפ"א, בדרישה להוציא מהחוק תשלומים עבור קניית שחקנים

כריסטיאנו רונאלדו, ריאל מדריד / צלם: רויטרס
כריסטיאנו רונאלדו, ריאל מדריד / צלם: רויטרס

האם פריז סן-ז'רמן תנפץ את כל השיאים האפשריים של שוק ההעברות? ב"סאנדיי טיימס" משוכנעים שהאופציה הזאת קיימת, ומפרסמים היום (א') ידיעה לפיה אלופת צרפת, הנשלטת על-ידי קרן השקעות הספורט של קטאר - החלה לבנות עסקה שתסתכם ב-250 מיליון ליש"ט (כ-340 מיליון אירו) שמטרתה להנחית בעיר האורות את כריסטיאנו רונאלדו.

על-פי הדיווח, "פ.ס.ז' הגישה לריאל מדריד הצעה חסרת תקדים בסך 87.3 מיליון ליש"ט עבור הפורטוגלי בחלון ההעברות האחרון", אך כעת מוכנה לשדרג לספרדים את הסכום, אל סך של 109.2 מיליון ליש"ט.

באופן טבעי, השלמת העסקה במתכונת הזאת תהפוך אותה, בפער גדול - ליקרה ביותר בהיסטוריה של הכדורגל. בשיא הנוכחי מחזיקה העסקה של רונאלדו עצמו - שהעבירה אותו ממנצ'סטר יונייטד לריאל מדריד ב-2009 תמורת 80 מיליון ליש"ט (בצוותא עם עסקת רכישתו של גארת בייל על-ידי ריאל מטוטנהאם ב-2013, עבור סכום דומה).

על מנת לשכנע את רונאלדו, 30, להגיע לפ.ס.ז', מוכנים במועדון להציע לו שכר דמיוני. כבר היום נחשב שכר הבסיס שלו, נטו - לגבוה בעולם הכדורגל (15 מיליון ליש"ט בשנה). המשמעות: אחרי עלויות שכר - עלות הבאתו של CR7 למועדון הצרפתי תסתכם בכרבע מיליארד ליש"ט.

הידיעה הזאת מגיעה על רקע הפנייה שהגיש ביום שישי ארגון השחקנים העולמי FIFPro לנציבות האירופית, כנגדה של פיפ"א - בדרישה לבטל את שוק ההעברות והצורך של מועדונים לשלם דמי מעבר בגין שחקנים. כבר לפני קרוב לשנתיים החלו ב-FIFPro לבחון את היוזמה הזאת, שלטענתם מגבילה את חופש התנועה והעיסוק של כדורגלנים.