נעילה חיובית בבורסה בת"א; בזק טיפסה 4% במחזור עצום

עליות שערים בבורסות אירופה ובוול סטריט ■ מחר ומחרתיים לא יתקיים מסחר לרגל יום הכיפורים ■ מניות התקשורת בלטו לחיוב ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-1.1 מיליארד שקל

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל-אביב ננעלה היום (ב') בעליות שערים, ברקע למגמה חיובית ששולטת במסחר בשוקי העולם. מניות התקשורת הובילו את העליות ומדד המעו"ף סגר בעלייה של כ-0.5%. נציין כי מחר ומחרתיים לא יתקיים מסחר בבורסה לרגל יום הכיפורים, והמסחר יתחדש ביום חמישי. האג"ח השקליות המשיכו גם היום לעלות בשיעורים של עד 0.4% בארוכות. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.1 מיליארד שקל.

עידן אזולאי מנהל השקעות ראשי באפסילון, מציין כי "הקפיצה בדולר מבטאת ככל הנראה את ציפיות המשקיעים להפחתת ריבית על ידי בנק ישראל ביום חמישי. להערכתי, בנק ישראל לא יפחית את הריבית לאור העובדה שהוא חושש שפעולותיה האחרונות של הממשלה עלולות להעלות את הגרעון ובראותו את עצמו כחלק ממערכת האיזונים של המשק הוא ישאף לשדר זהירות. בנוסף, הריבית כבר נמצאת ברמה נמוכה מאוד והתועלת שהמשק יכול להפיק מצעד כזה היא זניחה לגמרי אם בכלל".

ההאטה בפעילות המקומית וירידה ניכרת בסביבת האינפלציה במקביל להחלטת הריבית בארה"ב והגורמים מאחוריה (האטה בפעילות ובאינפלציה בעולם והרעה בתנאים הפיננסיים) מייצרים תמונה ברורה למדי של הרחבה מוניטארית נוספת. כך כותב רפי גוזלן, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות IBI, בסקירתו השבועית המתפרסמת לקראת ההחלטה על הריבית בארץ בהמשך השבוע.

"הביקורת על המדיניות הפיסקאלית (שלדעתנו אינה מוצדקת) והיחלשות מסוימת בשקל עלולות לעכב אמנם את הפחתת הריבית, אך למרות זאת קיימת לדעתנו הסתברות גבוהה יותר להפחתת הריבית ביום ה' הקרוב ל-0% מאשר הותרתה ללא שינוי. בכל אופן, אנו רואים את עיתוי ההחלטה כטאקטי ומצפים להפחתת הריבית לאפסית בשלב הראשון ובהמשך לשלילית", אומר גוזלן.

קצב הצמיחה של המשק ירד ברבעון השני ל-0.1% או 2.5% בחישוב שנתי, לפי העדכון האחרון שפרסמה הלמ"ס. מאחורי הירידה בקצב הצמיחה עומדים הירידה בייצוא ועצירת הגידול בצריכה הפרטית והציבורית. עם זאת, ההנחה במשרד האוצר היא שעצירת הצמיחה ברבעון החולף של השנה היתה אירוע חד-פעמי ואינה מעידה על שינוי מגמה בהתפתחות המשק.

באוצר מסבירים את הירידה בייצוא בהיחלשות הפעילות הכלכלית העולמית בדגש על סין. לעומת זאת, באוצר מודים כי אין להם הסבר לעצירת הגידול בצריכה הפרטית, בתקופה שבה השכר עולה בקצב מהיר והתעסוקה במשק נמצאת בשיא.

ביוון, המתמודדת עדיין עם משבר חובות עצום, מפלגת השמאל "סיריזה" של אלכסיס ציפראס זכתה ב-35.47% בתום ספירת 99% מהקולות בקלפיות ביוון. תוצאות הבחירות מקנות למפלגה 145 מושבים מתוך 300 בפרלמנט. המפלגה השמרנית "מפלגת הדמוקרטיה החדשה" בראשות ונגליס מיימרקיס זכתה ב-28.09% מהקולות, מה שמקנה לה 75 מושבים.

מניות במוקד

אתמול נחשף ב"גלובס" כי משרד התקשורת מקדם מו"מ עם בזק על תנאי ביטול ההפרדה המבנית. ניירות עמדה עקרוניים כבר הוחלפו בין הצדדים במטרה לגרום לבזק להתפשר על הטלפוניה שלה (ולהקצות אותה למתחרים במחירים נמוכים), ובתמורה תבוטל ההפרדה המבנית בין בזק לבזק בינלאומי באופן מיידי. ההפרדה המבנית בין בזק ל-yesתידחה למועד מאוחר יותר, אז תחויב בזק להציע חבילות מפורקות.

אלוט תקשורת דיווחה היום על קבלת הזמנה בהיקף 8 מיליון דולר מספק תקשורת מוביל.

כן פייט הוסיפה לרכז עניין רב לאחר שכמעט והכפילה את שוויה אתמול ברקע דיווח מיום ה', לפיו מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) העניק לתרופת המחקר CF102 מעמד של מסלול מהיר כטיפול קו שני בסרטן כבד מסוג Hepatocellular Carcinoma, הנחשב לנפוץ ביותר מבין סרטני הכבד.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]