עכשיו זה רשמי: מי עדן תעניק חסות במיליון שקל לליגת העל

על ההסכם המתגבש, שהוא הראשון אותו משיגה מינהלת הליגות לכדורגל הישראלי - דווח לראשונה ב"גלובס" ■ יו"ר המינהלת, יורם באומן: "מנהלים מו"מ עם שותפים מסחריים נוספים"

עכשיו זה רשמי: מי עדן תעניק חסות לליגת העל בכדורגל בעונת 2015/16, במסגרתה תקבל חשיפה מיתוגית ליד השערים באצטדיונים השונים. ענקית המים המינרליים תשקיע במהלך מיליון שקל בסחורות ובמזומן.

על העסקה המתגבשת - שהיא הראשונה שמשיגה מינהלת הליגות המקצועניות עבור הכדורגל הישראלי, מאז הקמתה לפני יותר משנה - דווח לראשונה ב"גלובס".

למי עדן ניתנה אופציה להאריך את ההתקשרות בעונה נוספת. בכך, אחרי שנים ארוכות בהן הטוטו היה מפרסם הגג היחיד של ליגת העל, כעת מצטרפת אליו חברה מסחרית.

עופר משולם, סמנכ"ל השיווק של מי עדן, מסר היום (ב'): "החיבור הטבעי של מי עדן עם ענפי ספורט שונים ומגוונים פותח לנו דלתות להגיע לקהלי יעד רבים ולהעביר את המסר החשוב של שתיית מים כחלק מאורח חיים בריא ונכון".

יורם באומן, יו"ר מינהלת הליגה בכדורגל, מסר: "מי עדן היא השותפה האסטרטגית הראשונה של המינהלת, ואנו בטוחים שנוכל להציג בזמן הקרוב את השותפים המסחריים הנוספים עמם מתנהל משא-ומתן".

כפי שפורסם ב"גלובס", אחר קיזוז עמלות המכירה של המינהלת (5%) וההתאחדות (10%), הסכום הכספי שיישאר מההסכם (שיגולם כאמור גם בסחורות) יגיע כולו ל-14 מועדוני ליגת העל. כ-70% מהסכום שיישאר יוקצה לחלוקה שיוויונית בין כל הקבוצות, ו-30% נוספים יעניקו קדימות לקבוצות "הגדולות" - מכבי תל-אביב, מכבי חיפה, הפועל תל-אביב, בית"ר ירושלים והפועל באר-שבע - שיקבלו מתוך סכום זה פי 2 יותר מכל תשעת המועדונים האחרים.

המשא-ומתן מול מי עדן מתנהל כבר מספר חודשים, כאשר אחד הדברים שעיכבו את החתימה היה התנגדות מצד הקבוצות "הגדולות" לחלוקה כספית שווה. לאחר בחינת מודלים כספיים שונים של חלוקה ממינהלות מאירופה, הגיעו בסופו של דבר נציגי המועדונים והמינהלת להסכמה על נוסחת Central Marketing, שמעתה תקבל תוקף בכל ההסכמים הפרסומיים עליהם תחתום המינהלת.