השכר הטיפוסי של כדורגלן העילית הממוצע: 17.1 מיליון אירו

דוח חדש של פיפ"א חושף ממצאים מדויקים על נתוני השכר של השחקנים הטובים באירופה ■ השכר הכי גבוה משולם בפרמיירליג האנגלית; השחקנים הספרדים מרוויחים את הכסף הכי גדול

קווין דה ברוינה עם סרחיו אגוארו, מנצ'סטר סיטי, פרמיירליג / צלם: רויטרס
קווין דה ברוינה עם סרחיו אגוארו, מנצ'סטר סיטי, פרמיירליג / צלם: רויטרס

26 שחקני כדורגל שעברו תמורת דמי רכישה של למעלה מ-26 מיליון ליש"ט מאז שנת 2013, או במילים אחרות כדורגלני העילית הטיפוסיים של הענף - מרוויחים שכר בסיס ממוצע של 5.8 מיליון ליש"ט (נטו) בעונה במועדונים שלהם. כך עולה מנתוני דוח מערכת ה-TMS של פיפ"א, שנתוניו מתפרסמים ב"דיילי מייל". כשמוסיפים לכך את נטל המס, וסעיפי שכר אחרים המגולמים בבונוסים ומענקים שונים - מגיעה העלות השנתית של כדורגלנים אלו לכ-12.4 מיליון ליש"ט (כ-17.16 מיליון אירו), שהם כ-238,462 ליש"ט לשבוע.

בהתבסס על הנתונים, חישבו ב"דיילי מייל" כי 12 מתוך 26 שחקני העילית המדוברים מחזיקים כיום בחוזים בפרמיירליג: דייגו קוסטה, ססק פברגאס, רדמאל פלקאו, וויליאן (צ'לסי); קווין דה ברוינה, אליקים מנגלה, פרננדיניו (מנצ'סטר סיטי); אנתוני מרסיאל, אנדר הררה (מנצ'סטר יונייטד); אלכסיס סאנצ'ז, מסוט אוזיל (ארסנל); אריק למאלה (טוטנהאם).

הליגה הספרדית עם שישה נציגים ברשימה - לואיס סוארז וניימאר מברצלונה; גארת בייל וחאמס רודריגז מריאל מדריד; ג'קסון מרטינז (אתלטיקו מדריד); רוברטו סולדאדו (ויאריאל).

יש לציין כי שחקנים לא מעטים אחרים מרוויחים שכר ממוצע של כ-17 מיליון אירו בעונה, חלקם יותר וחלקם פחות - אך הם לא מצוינים ברשימות הללו, כיוון שלא עברו בין מועדונים מאז 2013 (למשל, רונאלדו משחק בריאל מדריד מאז 2009, ומסי בברצלונה מאז שהיה ילד). כמו כן, בנתוני השכר, אותם פיפ"א מפרסמת לראשונה מאז החלה להפיק את דוחות ה-TMS - נכללים רק שחקנים שהיו מעורבים בהעברות בינלאומיות (בין מדינות שונות).

חמשת נציגי הליגה הצרפתית מגיעים כולם מהאלופה פ.ס.ז': אנחל די מאריה, דויד לואיז, אדינסון קבאני, לוקאס מורה ומרקיניוס. לסרייה A האיטלקית שני שחקנים ברשימה האקסקלוסיבית (ז'ופרה קונדוגביה מאינטר וגונזלו היגוואין מנאפולי), ולבונדסליגה הגרמנית נציג אחד (ארתורו וידאל מבאיירן מינכן).

מבין השחקנים שעברו בין מועדונים ברחבי העולם מאז 2013, בכל הליגות וכל הרמות - הספרדים נהנים מהשכר השנתי הגבוה ביותר (560 אלף ליש"ט בשנה בממוצע). אחריהם הגרמנים עם 550 אלף ליש"ט בממוצע, הבלגים (495 אלף), השווייצרים (477 אלף) והצ'יליאנים (471).