דירקטוריון פולקסווגן מתכנס לבחור מנכ"ל חדש

20 חברי הדירקטויון צפויים לבחור בראש חטיבת פורשה, מתיאס מילר, במקום מרטין וינטרקורן שהתפטר בעקבות שערוריית תקני הזיהום

מפעל פולקסוואגן / צילום: רויטרס
מפעל פולקסוואגן / צילום: רויטרס

דירקטוריון פולקסוואגן התכנס היום (ו') לישיבה שעשויה להימשך עד הערב, במטרה למנות מנכ"ל חדש לענקית הרכב, לנער את ההנהלה הבכירה ולהתחיל לתקן את הנזק שגרמה השערורייה הענקית שמחקה כמעט שליש משווי השוק של החברה.

לדברי גורמים המקורבים לנושא, נראה כי 20 חברי הדירקטוריון צפויים לבחור במתיאס מילר, ראש חטיבת פורשה של פולקסוואגן, כמחליפו של מרטין וינטרקורן, המנכ"ל הפורש. וינטרקורן התפטר שלשום לאחר שהחברה הגרמנית הודתה כי ייתכן שעד 11 מיליון מכוניות הושפעו ממאמצי החברה לעקוף את תקנות זיהום האוויר. כעת ניצבת החברה מול אפשרות של קנסות במיליארדי דולרים, עלויות כבדות של תיקון או החלפה של מכוניות ותביעות משפטיות.

מילר, עובד ותיק של קבוצת פולקסוואגן, יפקח על אימפריה עם מכירות של 200 מיליארד אירו, המייצרת דגמים זולים כמו סקודה המיוצרת בצ'כיה, את רכבי פולקסוואגן ודגמי יוקרה כמו אאודי, בנטלי ובוגאטי. החברה מייצרת גם את אופנועי דוקאטי ואת משאיות סקאניה.

"הישיבה היום היא בעלת חשיבות מכרעת, כצעד ראשון לניקוי יסודי בפולקסוואגן", אמר פרופסור פרדיננד דודנהופר, ראש המרכז למחקר בתחום הרכב בגרמניה. "לאחר מכן יהיה צורך לנקוט צעדים נוספים, ולפולקסוואגן נחוץ יו"ר דירקטוריון חדש מבחוץ".