נשיא שלוחת הפד בניו-יורק: הריבית בארה"ב תעלה השנה

וויליאם דאדלי, שרק לפני חודש התבטא נגד העלאת ריבית, טוען היום כי הכלכלה נמצאת במצב טוב, וכי אם היא תמשיך במסלול הנוכחי, יהיה ראוי להעלות את הריבית

בניין הפדרל ריזרב / צילום:  רויטרס
בניין הפדרל ריזרב / צילום: רויטרס

הפדרל ריזרב צפוי להעלות את הריבית בארה"ב השנה, כך אמר היום (ב') וויליאם דאדלי, נשיא שלוחת הפד בניו-יורק, וחבר ועדת השוק הפתוח שמחליטה על המדיניות המוניטרית.

לדבריו, למרות שהשווקים מחכים לתאריך מדויק שבו תתרחש העלאת הריבית, אי-אפשר לספק תאריך כזה. הוא חזר על העמדה כי ההחלטה תלויה בנתונים כלכליים, ולא בתאריך כזה או אחר. הוא אמר כי הכלכלה נמצאת במצב טוב וכי אם היא תמשיך במסלול הנוכחי יהיה ראוי להעלות את הריבית.

דאדלי התייחס גם לבריאותה של יו"ר הפד, ג'נט ילן, שקיבלה טיפול רפואי דחוף לאחר הנאום שנשאה בשבוע שעבר. הוא אמר כי היא במצב טוב.

רק לפני חודש, לפני החלטת הריבית של ספטמבר, אמר דאדלי כי העלאת ריבית בספטמבר נראית פחות מחויבת המציאות. עם זאת, הוא הוסיף כי "נורמליזציה עשויה להראות מחויבת המציאות עד הפגישה, שכן יגיעו עד אז נתונים נוספים על הכלכלה האמריקנית ועל ההתפתחויות בשווקים הפיננסיים".

דאדלי ציין אז כי הוא מקווה שהריבית תעלה השנה, אך "יש לחכות ולראות את הנתונים, לפני שנכריז מתי זה יקרה".

מנגד, נשיא שלוחת הפד בשיקאגו, צ'ארלס אוונס, אמר כי עדיף להמתין עם העלאת הריבית, על מנת לאפשר לכלכלת ארה"ב לנווט טוב יותר דרך התנאים הכלכליים הלא ברורים.

בנאום שנשא באוניברסיטת מרקט, אמר אוונס כי נורמליזציה מוקדמת מדי תסכן את הכלכלה, לאור האינפלציה הנמוכה. לדבריו, הפד צריך לבצע נורמליזציה מדורגת גם לאחר ההעלאה הראשונה, על מנת לא לזעזע את השווקים.

עוד הוא אמר כי הוא מאמין שכלכלת ארה"ב תגיע ליעד התעסוקה של הפד תוך זמן סביר, אך הוא פחות בטוח בנוגע לעלייה של האינפלציה לכיוון 2% בזמן הקרוב.