בני-נוער מארגנים כנס ליזמים צעירים שייערך באונ' ת"א

שון לוין (17) ומטר שטייגליץ (18) מפיקים את WOW Talks: "מקווים שזה יהפוך למסורת"

סטארט אפ  הון סיכון הייטק כבלים בינארי /  צלם:   thinkstock
סטארט אפ הון סיכון הייטק כבלים בינארי / צלם: thinkstock

"בכדי להיות יזם לא צריך תואר אקדמי, וגם לא צריך חליפה", כך אומר שון לוין אשר יחד עם מטר שטייגליץ שוקד בימים אלה על מה שהם מכנים "אירוע היזמות הגדול בישראל לנוער", שיתקיים ב-6 באוקטובר, באודיטוריום סמולרש באוניברסיטת תל-אביב. מדובר בכנס בשם WOW Talks שיעסוק בכל מה שיזמים ויזמיות צעירים צריכים לדעת, ובכל מה שאמור לדרבן אותם לקום ולשנות.

עסקינן ביזמים צעירים מאוד. לוין הוא רק בן 17, ושטייגליץ, בן 18, ולא במקרה. "הדוברת המבוגרת ביותר בכנס היא עדי אלטשולר, שהקימה כנערה את תנועת הנוער 'כנפיים של קרמבו'. היא תהיה המשתתפת היחידה שחצתה את גיל 20. כל היתר יהיו בני ובנות-נוער מתחומים שונים", הם מספרים.

הרעיון, כמו גם המשתתפים, נולד לאחרונה. לוין ושטייגליץ נפגשו בהאקתון, והחליטו ליצור משהו שונה. "התחלנו רק ביולי האחרון. זה החופש הגדול האחרון שלי כנער, ואת כולו הקדשתי לעבודה; גייסנו ספונסרים כמו HP, אובר, Tixwise, אורט ועיריית תל-אביב. פנינו למשתתפים ולדוברים ואל חברת ההפקה פאזה ויצאנו לדרך".

"רוצים לשנות"

למרות גילם, ללוין ושטייגליץ יש ניסיון שחורג מהלימודים בבית הספר התיכון: "אני עובד כפרילנסר בעיצוב גרפי, ועבדתי עם מפלגות וחברות סטארט-אפ", מספר לוין, "מטר מגיע מתחום הפקת האירועים, וגם לו יש רקע טכנולוגי. נכון שזה מאלץ להיעדר מבית הספר, אבל אם רוצים - מוצאים זמן".

לוין מציין כי הם הופתעו לגלות שכאשר יצאו לדרך ופנו לחברות השונות, במרבית המקרים הם זכו להתייחסות רצינית למדי, מה שהקל על העבודה בזמן קצוב ביותר - הם העמידו דף פייסבוק ייעודי, העלו סרטון תדמית ואתר בית. גם התוכן והדוברים נבדקו בקפידה: "חלק גדול הוא טכנולוגי, אבל בהחלט לא רק. חשוב לנו לפנות לכולם. דאגנו שבקרב הדוברים יהיה ייצוג של 50% בנות, ואנחנו מקווים שכך יהיה גם בהיענות. נשים יזמיות הוא אחד הנושאים שיעלו בכנס. לצערי הקהילה הטכנולוגית בישראל לא מבוססת מספיק על בנות וגם את זה אנחנו רוצים לשנות".

- ההשתתפות באירוע עולה לא מעט כסף.

"נכון, המחיר נע בין 75 ל-130 שקל (למשתתף מעל גיל 22 - ש.ד), אבל זה רק לכיסוי הוצאות. אין לנו מטרות רווח. אנחנו רק רוצים להגביר את המודעות ולהגיע לכמה שיותר בני-נוער. היום מציעים לנוער הרבה דברים קיטשיים. אנחנו רוצים להעביר מסר שאפשר לשנות. נכון להיום מכרנו 750 כרטיסים, ואנחנו שואפים ל-1,200 משתתפים. אנחנו מקווים ש-Wow יהפוך למסורת, שיהיה כנס כזה כל שנה", מסכם לוין.