יוג'ין קנדל חובר לפול זינגר בקרן שתילחם בחרם על ישראל

קנדל כיהן עד לאחרונה כראש המועצה הלאומית לכלכלה ■ זינגר, המנהל את קרן הגידור Elliott Management, הוציא כבר 20 מיליון דולר בשנים האחרונות כשהקים את "מרכז הסטארט-אפ ניישן" במסגרת מאמציו להילחם בחרם

יוג'ין קנדל ופול זינגר / צילום: אוריה תדמור ורויטרס
יוג'ין קנדל ופול זינגר / צילום: אוריה תדמור ורויטרס

יוג'ין קנדל, עד לא מזמן ראש המועצה הלאומית לכלכלה במשרד ראש הממשלה, יעמוד בראש קרן אותה מקים המיליארדר היהודי פול זינגר, שמטרתה להילחם ביוזמות החרם על ישראל - כך מדווחת סוכנות בלומברג.

זינגר, המנהל את קרן הגידור Elliott Management, הוציא כבר 20 מיליון דולר בשנים האחרונות כשהקים את "מרכז הסטארט-אפ ניישן" (Start-Up Nation Central) במסגרת מאמציו למתג את ישראל כאומת הסטארט-אפ. הוא גם עומד מאחורי ההוצאה לאור של ספר בשם זה ב-2009, שהפך לרב-מכר. הטענה העיקרית בספר היא שמדינת ישראל היא כמו סטארט-אפ וזה נמצא ב-DNA שלה: חבורה של נוטלי סיכונים (מהגרים) שיישבו אותה, בעוד שהצבא מחדיר ערכים של עבודת צוות והקרבה.

הספר תורגם ל-30 שפות והפך לסיפור הצלחה. "אחרי פרסום הספר, שמעתי על ראשי מדינות ומנהלים שמגיעים לישראל מכל העולם ורוצים לראות את הסטארט-אפ ניישן ולבדוק כיצד הם יכולים להשקיע בה. נראה לי שזו הזדמנות טובה לאותן מדינות וחברות לפתור בעיות קיימות אצלן ובמקביל לסייע לכלכלת ישראל", אמר זינגר.

קנדל הוסיף לבלומברג כי ישראל כבר מושכת ענקיות טכנולוגיה כמו אינטל וגוגל, עשרות חברות ישראליות נסחקות בנאסד"ק ומאות חברות היי-טק נמכרו ב-20 השנים האחרונות. בראיון לבלומברג אומר קנדל: "הרעיון הוא להסתכל על המערכת הזו מלמעלה ולהבין איזה חורים צריך לסתום ואיך אפשר לחזק אותה".

"אפשר בהחלט לטעון שהתשובה ההולמת לבידוד ודה-לגיטימציה היא אינטגרציה והשקעות", אומר דן סנור, שהשתתף בכתיבת הספר ומוסיף כי המטרה היא למשוך יותר השקעות לישראל.

זינגר וסנור חברו למפלגה הרפובליקנית האוהדת את ישראל ומטרת המרכז שהקימו היא לשמש מעין משרד חוץ לתעשיית ההיי-טק בישראל ולמשוך משקיעים. הם, כידוע, לא לבד, שכן יהודים אמידים אחרים כמו חיים סבן ושלדון אדלסון מממנים יוזמות דומות למלחמה בחרם על ישראל שמנסה לקדם תנועת BDS.