נעילה מעורבת בוול סטריט; דופונט זינקה, הנפט טיפס 4.9%

מאקרו: הגירעון המסחרי קפץ באוגוסט ב-16% ל-48.3 מיליארד דולר; היצוא ירד ב2% ■ דוחות: פפסיקו ו-YUM; בחמישי אלקואה תפתח את עונת הדוחות ■ נעילה חיובית בבורסות אירופה

וול סטריט/ צלם:בלומברג
וול סטריט/ צלם:בלומברג

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ג') במגמה מעורבת ובכך קטע רצף עליות של 5 ימים. זאת ברקע מגמה חיובית שחתמה את המסחר בבורסות אירופה ולאחר פרסום נתוני מאקרו ודוחות כספיים.

"היו לנו 5 ימים חזקים אך כעת המשקיעים ממתינים לעונת הדוחות", מציין ברוס ביטלס, אסטרטג ראשי בחברת RW Baird. "המסחר היום הוא תגובה נטראלית לעליות בימים האחרונים", הוא הוסיף.

בזירת המאקרו פורסם היום ב-15:30 המאזן המסחרי לחודש אוגוסט, שהצביע על זינוק של 16% בגירעון המסחרי לרמה של 48.3 מיליארד דולר, מעל הצפי בשוק שצפה עלייה בגירעון ל-48.1 מיליארד דולר. העלייה בגירעון נבעה בעיקר בשל הזינוק בדולר, שהוביל לירידה חדה של 2% ביצוא לרמה של 185.1 מיליארד דולר, הרמה הנמוכה מזה 3 שנים.

מחר יפורסם דוח מלאי הנפט השבועי. הנתונים משבוע שעבר הצביעו על זינוק של 4 מיליון חביות נפט וחלק מהאנליסטים צופים עלייה נוספת במלאים. בשוק ישנן ספקולציות לפיהן מפיקות הנפט הגדולות בעולם ייפגשו בשבועות הקרובים כדי להחליט על צעדים שיאוששו את מחירי הנפט.

יו"ר שלוחת הפד בסן פרנסיסקו, ג'ון וויליאמס, יישא דברים היום וידבר על התחזיות הכלכליות של הבנק המרכזי. וויליאמס הוא חבר בעל זכות הצבעה בוועדת השוק הפתוח שמחליטה על המדיניות המוניטרית.

אתמול המדדים עלו עד 1.85% ביום החמישי ברציפות, הראלי הארוך ביותר השנה. זאת, ברקע דוח התעסוקה המאכזב לספטמבר שהקטין את הציפיות להעלאת ריבית השנה לראשונה מזה כעשור. המדדים המובילים בוול סטריט רחוקים כעת כ-10% מהשיא של 52 שבועות, והם יצאו מטריטוריה של תיקון.

אורי גרינפלד, כלכלן ואסטרטג ראשי בפסגות, טוען היום, כי "הענף שהפד טיפס עליו כשהבטיח העלאת ריבית השנה הולך ומתרחק מהקרקע והסולם שהיה יכול לאפשר לו לרדת בבטחה הולך ומתקצר. מצד שני, חשוב לזכור שבפד רוצים להעלות את הריבית ולסיים עם מדיניות הריבית האפסית של השנים האחרונות. במילים אחרות, הריבית תועלה כשאפשר, לא כשצריך. מכיוון שעד החלטת הפד בדצמבר יתפרסמו עוד שני דו"חות תעסוקה ומכיוון שהאינפלציה תחזור לטווח סביר כבר בתחילת 2016, הסבירות להעלאת הריבית בדצמבר, על אף שירדה בעקבות דו"ח התעסוקה, נראית לנו גבוהה יותר מכפי שהשוק מתמחר כיום".

מניות במוקד

מניות האנרגיה וביניהן אקסון מובייל ושברון , ריכזו עניין ברקע לעליות החדות במחירי הנפט .

בגזרת הדוחות הכספיים, פפסיקו (סימול PEP) דיווחה לפני פתיחת המסחר על רווח נקי של 533 מיליון דולר או 36 סנט למניה ברבעון השלישי של השנה. ההכנסות ירדו בכ-5.2% לרמה של 16.3 מיליארד דולר.התחזיות בשוק ציפו לרווח נקי של 1.26 דולרים למניה על הכנסות של 16.22 מיליארד דולר.

Yum! Brands צפויה לדווח על רווח של 1.07 דולר למניה.

ביום חמישי תדווח אלקואה על תוצאות הרבעון השלישי והיא צפויה להציג רווח של 14 סנט למניה. אנליסטים צופים כי כלל החברות ב-S&P 500 יציגו ברבעון השלישי ירידה של 3.9% ברווחיהן ברבעון השלישי.

מניות טכנולוגיה, ובינהן גם אפל ופייסבוק , נסחרו על רקע הודעת ביהמ"ש באיחוד האירופי לפיה הוא אוסר העברת נתוני לקוחות מאירופה לארה"ב לאחר כ-15 שנה שבהן לא היה איסור כזה.

מניית DuPont נסחרה על רקע הודעתה כי המנכ"ל הוותיק אלן קולמן יפרוש ב-16 באוקטובר.

בבית ההשקעות מיטב דש ברוקראז' מורידים ב-18% את מחיר היעד לכיל ל-7 דולר, פרמיה של 38% לעומת מחיר הסגירה של המניה אתמול בוול סטריט. ההמלצה נותרה "תשואת יתר".

מניית סיוה זינקה אתמול בנאסד"ק ב-16.5%, למחיר של למעלה מ-21 דולר, שמשקף לחברה שווי של 438 מיליון דולר, שיא של קרוב לשנה וחצי. הזינוק הגיע על רקע העלאת תחזיות לרבעון השלישי. לפי התחזית הקודמת, סיוה הייתה אמורה לסיים את הרבעון השלישי עם הכנסות של 15-16 מיליון דולר, ואתמול היא עדכנה שההכנסות יגיעו ל-16.2 מיליון דולר.

חברת רדוור קרסה במסחר לאחר שדיווחה אתמול בסיום המסחר בוול סטריט שההכנסות ברבעון השלישי צפויות להסתכם ב-48 מיליון דולר, לעומת התחזית הקודמת שעמדה על 57-59 מיליון דולר, ולעומת קונצנזוס האנליסטים, 59 מיליון דולר. בשורה התחתונה החברה צופה כי הרווח יגיע ל-10 סנטים, לעומת התחזית הקודמת ל-23-24 סנט למניה ולתחזיות האנליסטים, 24 סנט למניה.