מחירי הירקות ירדו, המחסור בעופות וביצים לקראת סיום

הערכה: ירידת מחיר נוספת בעגבניות תחול בשבוע הבא ■ מחירי המלפפון והקישוא צנחו ■ בעל חברת עוף עוז: "החל ממחר בבוקר תהיה אספקה סדירה ומלאה של עופות מכל המשחטות, כל המשחטות בתפוקה מלאה"

עגבניות / צילום:יוסי כהן
עגבניות / צילום:יוסי כהן

מחיר העגבניות הבוקר (ג') נותר גבוה, אך מחירי הירקות האחרים רשמו ירידה משמעותית. היום נמכרה עגבנייה בשוק הסיטונאי ב-12-12.5 שקל לק"ג. מחיר העגבנייה ירד מסוף השבוע האחרון ב-8% בלבד, וההערכה היא כי ירידת מחיר נוספת תחול בשבוע הבא.

בסוף השבוע האחרון נסק מחירה של עגבנייה לצרכן בשוק מחנה יהודה בירושלים למחיר של 20 שקל לק"ג.

חברה אחת, העוסקת בשיווק ירקות, סיכמה על יבוא עגבניות מטורקיה, ואלה צפויות לנחות בישראל ביום ראשון בשבוע הבא. העגבניות ישווקו רק החל מיום שלישי, ולפי שעה לא ברור מה יהיה היקף השפעתן על מחירי העגבניות בישראל.

עם זאת, בכיר בענף מעריך כי כבר מחר (ד') יירד מחירה הסיטונאי של העגבנייה. לדבריו, הערכתו מתבססת על שיחות רבות שקיבל היום מחקלאים המעוניינים למכור עגבניות. "בשבועיים האחרונים אנחנו אלה שהתקשרו ולחצנו עליהם לקטוף, ועכשיו המגמה הפוכה. גם הביקושים התמתנו. אני מעריך שבשבוע הבא נהיה כבר בסרט אחר", הוא אומר.

מחיר עגבניות השרי נותר היום גבוה, והן נמכרו בשוק הסיטונאי ב-14-14.5 שקל לק"ג. גם מחיר הפלפל האדום נותר גבוה, והוא נמכר ב-10-10.5 שקלים לק"ג בשוק הסיטונאי; ביחס לשבוע שעבר, מדובר בירידת מחיר של 9%.

הירקות שהוזלו בצורה משמעותית יותר הם המלפפון והקישוא. המלפפון נמכר הבוקר ב-2.5 שקלים לק"ג, לעומת שיא של 10 שקלים לק"ג שרשם המלפפון רק לפני כשבוע וחצי. מחיר הקישוא ירד ל-4-4.5 שקלים לק"ג, לעומת שיא של 11 שקל לק"ג שנרשם באמצע חודש ספטמבר.

המחסור בעופות ובביצים קרוב לסיום

בתוך כך, החזרה לעבודה סדירה השבוע צפויה לשים קץ כבר השבוע למחסור בעופות טריים ובביצים. לדברי עוזי מחלב, בעל חברת עוף עוז, "כל המשחטות חזרו לעבודה בתפוקה מלאה. לא חסרים עופות בלולים, כך שהחל ממחר בבוקר תהיה אספקה סדירה ומלאה של עופות מכל המשחטות. אנחנו מתחילים לספק כבר היום משעות הצהריים".