כיכר אתרים תיהרס לטובת 3 מגדלים למלונאות ומגורים

בהתאם לתוכנית המתאר יוכלו שלושת המגדלים להכיל עד 36 קומות, ובהן כ-600 חדרי מלון ועד 340 יחידות דיור למגורים בשטח ממוצע של 80 מ"ר לדירה

הוועדה המקומית תל-אביב-יפו החליטה היום (ד') להמליץ על הפקדת תוכנית בניין העיר חדשה למתחם כיכר אתרים. התוכנית כוללת את הריסת הכיכר הקיימת ובנייתם של 3 מגדלים למלונאות ומגורים במקום, תוך חיבור של רצועת החוף לשדרות בן-גוריון באמצעות מרחב עירוני פתוח. בהתאם לתוכנית המתאר העירונית כפי שאושרה בוועדה המחוזית, יוכלו שלושת המגדלים להכיל עד 36 קומות, ובהן כ-600 חדרי מלון ועד 340 יחידות דיור למגורים בשטח ממוצע של 80 מ"ר לדירה.

סביב המגדלים, במפלס רחוב הירקון, קובעת התוכנית שטחים מגוננים פתוחים, מבנה ציבור על-קרקעי וכן שטחי ציבור מבונים מתחת למפלס הכיכר העליון. במפלס הביניים בין הרחוב לטיילת החוף מתוכננת כיכר עירונית מסחרית, כהמשך ישיר של שדרות בן-גוריון. בנוסף, כוללת התוכנית מערך של מעברי הולכי רגל ורוכבי אופניים. בעירייה מוסרים כי מספר מקומות החניה יהיה לפי התקן התקף, כאשר בנוסף יוקמו לפחות 355 מקומות חניה ציבוריים בבעלות עירונית.

בין מטרות התוכנית מציינים בעיריית תל-אביב את הפיכת האזור ל"מוקד שוקק חיים ההולם את מיקומו", פתיחת הנוף לים מכיוון העיר באמצעות הורדת הכיכר, וכן תוספת זכויות בנייה עד לסך של 80 אלף מ"ר עבור שימושי מלונאות, מגורים ומסחר, ושל כ-5,000 מ"ר למבני ציבור.

כיכר אתרים משתרעת על פני כ-27 דונם, וכוללת מבנים וכיכר ציבורית שהוקמו באמצע שנות ה-70 כמבנה רב-תכליתי בין מספר מפלסים, לרבות קומת חניה תת-קרקעית, תחנת דלק, מפלסי חנויות מקורים ורחבה ציבורית להולכי רגל. גישת הולכי הרגל לרחבת הכיכר העליונה מתאפשרת דרך רמפה משדרות בן-גוריון, שחוסמת את המבט לים מכיוון השדרה. בנוסף לחוסר הנגישות המאפיין את הכיכר, המתחם על כל חלקיו מצוי כיום במצב פיזי ירוד וכולל שטחים נטושים ואטומים, לצד שטחים פלושים.

בעלי הזכויות במתחם הם עיריית תל-אביב-יפו, חברת אתרים בע"מ ומספר בעלים פרטיים. יזם הפרויקט הוא שותפות נכסי עדית, ומתכננו הוא פוסטר ושות' אדריכלים לונדון, ומשרד ישר אדריכלים.