פשרה בייצוגית: תוקף שוברי השי ברשתות סקאל יוארך ל-4 שנים

בתביעה הייצוגית, בהיקף של כ-4.3 מיליון שקל, נטען כי ברשתות סקאל מוכרים שוברי מתנה לתקופות קצרות מהקבוע בחוק ■ לפי הפשרה, גם מי שירכוש שובר שי בשנה הקרובה ייהנה מההטבה

חנות טימברלנד / צילום: רויטרס
חנות טימברלנד / צילום: רויטרס

רשתות השיווק של האחים סקאל, כולל טימברלנד, ראלף לורן, נאוטיקה, אמפוריום וסקאל ספורט, יאריכו את שוברי השי שהן מנפיקות למשך 4 שנים, תקופה כפולה מהתקופה הקבועה בחוק הגנת הצרכן - כך נקבע במסגרת הסכם פשרה במסגרת בקשה לתביעה ייצוגית, שקיבל תוקף של פסק דין בבית המשפט המחוזי בתל-אביב.

בתביעה הייצוגית, בהיקף של כ-4.3 מיליון שקל, שהוגשה באוקטובר אשתקד, נטען כי רשתות אלה מפרות את החוק כשהן מוכרות שוברי שי לתקופות קצרות משנתיים. התובע, גד עזר מתל-אביב, רכש בראש השנה אשתקד כרטיסי מתנה באמפוריום וטימברלנד, וקיבל אפשרות לממשם תוך שנה ו-3 חודשים. מבדיקותיו התברר כי התופעה אינה אקראית.

בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד עמית בן-ארויה, נטען כי בעת מכירת השוברים מקבלות הרשתות סכום גבוה מהצרכן, ותמורתו הן מעניקות לו תקופה קצרה בלבד לניצול הכסף בחנויותיהן.

התביעה הוגשה נגד שתי חברות בבעלות האחים סקאל: חברת סקאל ספורט וחברת SBN הלבשה - שתיהן חלק מקבוצת סקאל, הפועלת בתחום ההנעלה, ההלבשה, דיוטי פרי וצעצועים בהיקף של כ-650 מיליון שקל בשנה.

עו"ד ערן גוטפריד, המייצג את החברות, טען כי עד מועד הגשת התובענה הן הנפיקו כ-2,000 שוברי מתנה, מהם לא נוצלו באופן חלקי או מלא כ-700 שוברים, בשווי כולל של כ-200 אלף שקל. עוד נטען כי לא קיימים שוברי מתנה שתוקפם פקע.

במסגרת הפשרה הוסכם כי תוקף כרטיסי המתנה המוחזקים בידי הצרכנים יוארך ל-4 שנים, וכי ההטבה תינתן גם לאלה שירכשו את כרטיסי המתנה במשך שנה לאחר מועד פסק הדין.