כיל תשקיע מעל 300 מיליון דולר במיזם פוספט משותף בסין

כיל תהיה בעלת השליטה במיזם המשותף, שתוצאותיו, לרבות הנכסים וההתחייבויות, יאוחדו לתוך דוחותיה הכספיים של כיל

סטפן בורגס / צילום: תמר מצפי
סטפן בורגס / צילום: תמר מצפי

חברת כיל ממשיכה להתרחב מחוץ לישראל. החברה דיווחה הלילה על השלמתו של הקמת המיזם המשותף עם קבוצת Yunnan Phosphate Chemicals, יצרנית הפוספט המובילה בסין. המיזם המשותף (YPH JV) כולל מכרה סלע פוספט המפיק כ-2.5 מיליון טון פוספט בשנה ופעילות ענפה בתחום הפוספט, צפוי להיות שחקן מוביל בשוק הפוספט בסין. פלטפורמת הייצור המשותפת הכוללת פעילות לאורך כל שרשרת הערך, מכריית פוספט, דרך דשנים בתפזורת ועד מוצרי המשך, וכן פוספט ליישומים מיוחדים בשוקי המזון והחומרים המורכבים.

כיל תהיה בעלת השליטה במיזם המשותף, שתוצאותיו, לרבות הנכסים וההתחייבויות, יאוחדו לתוך דוחותיה הכספיים של כיל. כיל תוביל את פעילות המיזם המשותף שיפעל כיחידה עסקית פעילה של כיל, תמזג לתוך המיזם המשותף את פעילותה הקיימת בסין, באינטגרציה מלאה עם פעילותה הגלובלית של ועם המדיניות התאגידית של החברה.

העסקה הושלמה לאחר קיום התנאים המתלים להשלמתה, ובכלל זאת קבלת האישורים הנדרשים ותשלום של כ-180 מיליון דולר על ידי כיל בתמורה לחלקה במיזם המשותף. רכישת 15% מהונה של Yunnan Yuntianhua על ידי כיל (אחד התנאים להשלמת העסקה), אושרה על ידי משרד המסחר של סין וכפופה לאישור סופי של רשות ני"ע הסינית.

לאחר השלמת הקמתו של המיזם המשותף, כל פעילות הפוספט הקיימת של כיל בסין, תעבור לפעול תחתיו, בהתאם ללוח זמנים שיוסכם בין הצדדים.

פעילות הפוספט הנוכחית של כיל מתמקדת במילוי הצרכים החיוניים בתחומי החקלאות (סחורות ודשנים מיוחדים), מזון (מרקם ויציבות של מזון מעובד), וחומרים מורכבים (לשוקים תעשייתיים).

בכיל מציינים כי המיזם המשותף הינו אבן דרך משמעותית באסטרטגיית "הצעד הבא קדימה" של כיל, אשר יאפשר להגדיל את פלטפורמת הפוספט של כיל ביותר מ-50%, להבטיח את עתודות הפוספט לטווח הארוך ולהרחיב את המודל העסקי של הפעילות הנפרש לאורך כל שרשרת הערך, תוך התמקדות באסיה.

במהלך חמש השנים הבאות, צפויות כיל וקבוצת Yunnan Phosphate Chemicals להשקיע כ-340 מיליון דולר (בחלקים שווים), לבניית מפעלים ולהגדלת עתודת החומצה הזרחתית הלבנה שלהן פי שלושה. השתיים ייצרו וישווקו חומצה זרחתית לבנה בסין באמצעות השותפות באופן בלעדי במהלך חמש השנים הבאות.

מנכ"ל כיל סטפן בורגס אמר כי "אנו שבעי רצון מהשלמתה של השותפות האסטרטגית, תוך הקדמת לוחות הזמנים, הודות למאמץ המשותף של שני הצדדים, וכן לרשויות בסין אשר מכירות בפוטנציאל הגלום בשותפות בין שתי שחקניות מובילות בתעשיית הפוספטים הגלובלית. המיזם המשותף עם Yunnan Yuntianhua מספק לכיל גישה לעתודות פוספט עשירות ולפלטפורמה חזקה, שיאפשרו לנו להקים את פעילות הפוספט הייחודית בשווקים הצומחים של סין ובאסיה".