ריטלין למצב

הסרט "נעורים בהפרעה" בערוץ 10 מספר את סיפורו של הריטלין - הסם הכי קפיטליסטי

הפרעת קשב וריכוז / מאייר: קורן שדמי
הפרעת קשב וריכוז / מאייר: קורן שדמי

"נעורים בהפרעה", יום ראשון 21:15, ערוץ 10

הנה הראשון מבין מספר משדרים שכדאי לצפות בהם הערב. כמופרע קשב וריכוז שבכיתה ב' נשלח לכיתת מחוננים ובכיתה י' כבר מצא את עצמו מחוץ למערכת החינוך, אני תוהה לפעמים מה היה קורה לו היו נוהגים לאבחן מקרים כמוני בשעתו - איזו השפעה הייתה יכולה להיות לריטלין על חיי? שהרי מחד, אם תשאלו את אמי למשל - הרי שנועדתי לגדולות (שכבר לא יקרו בגלגול הזה).

מצד שני, אני מאוד אוהב את חיי כפי שהם, ויכול להיות שלא היו מתפתחים כפי שהתפתחו אם מישהו היה גורם לי, בכוח התרופה, ללכת בתלם.

בגדול - זה הסיפור של הריטלין, הסם הכי קפיטליסטי שיש. הוא יהפוך כל מפוזר מכפר אז"ר לחד וממוקד - אבל במחיר של מחיקת חלק מאישיותו המיוחדת.

5 בעלי הפרעות קשב וריכוז, תלמידי תיכון, מביאים כאן מיומנו של משתמש בריטלין, ועדיין החידה אינה נפתרת.

* ציון: 9

אפל הוא המצחיק החדש

"אחים בסרט", ימים ראשון עד חמישי 22:30, ערוץ הוט קומדי סנטראל

כמנוי של הלוויין קצת כעסתי על שהסדרה הזאת לא תנכח על מסכי: מעשה בשני אחים קצת תמהוניים שרואים בעצמם במאי קולנוע. הוריהם שאינם חולקים איתם את הפנטזיה, מחליטים לזרוק אותם מהבית ובכך מניעים עלילה שככל שהיא מסתבכת, היא הופכת למצחיקה יותר.

קובה גודינג ג'וניור מזכיר כאן מדוע הפך לאחד השחקנים המוערכים הוליווד, ובנוסף לו יופיעו בהמשך העונה כמה אייקונים הוליוודים טלוויזיונים מוכרים. לא רע בכלל.

* ציון: 9

בהא הידיעה

"סרטן, קיסר המחלות", יום ראשון 21:00, ערוץ yes דוקו

אנו חוששים מפניו עד כדי כך, עד שרבים מכנים אותו לא בשמו המפורש, אלא בשם "המחלה". מה אנחנו באמת יודעים על הסרטן? מתי החלו בני אדם להבדיל בינו לבין מחלות אחרות? מתי נתנו בסוגיו השונים סימנים - ואיך ניסו לרפא את המחלה או לפחות לעכב את התקדמותה?

הסדרה המרתקת הזאת פורשת בפנינו עבר, הווה ואולי גם הצצה לעתיד הטיפול בסרטן. הפרק הראשון יוקדש בעיקר להתפתחות הכימותרפיה. למרות הנושא הכבד מנשוא כמעט, הסדרה מרתקת.

* ציון: 9