מחר: ניסיון לביטול "סעיף ההשתקה" ברשות השידור

הסעיף, שאושר במסגרת חוק התאגיד השידור הישראלי, קובע כי על עובדי רשות השידור חל איסור להביע עמדות בשידור

ביטול הסעיף, שזכה לכינוי "סעיף ההשתקה", צפוי לעלות מחר (ב') שנית לדיון בוועדת השרים לחקיקה. זאת, לאחר ששרים החברים בוועדה, ובראשם השר אורי אריאל, הביעו התנגדות למחיקת הסעיף. למרות שעמדת משרד התקשורת, בראשותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, היא להסיר את הסעיף הזה לחלוטין מחוק תאגיד השידור הישראלי, נראה שעשוי להיות מוגש נוסח מרוכך יותר.

הסעיף, שאושר במסגרת חוק התאגיד השידור הישראלי, רגע לפני שעבר בקריאה שנייה ושלישית, נכנס כהסתייגות של ח"כ ישראל אייכלר ואושר על-ידי הקואליציה. הוא כולל ציטוט ממסמך נקדי שנוסף בראשית שנות ה-70, וקובע כי על עובדי רשות השידור חל איסור להביע עמדות בשידור.

למרות שהשר אופיר אקוניס תמך אז בסעיף, משרד התקשורת מיהר להודיע כי הוא מתנגד לו ויפעל לביטולו. הדבר הביא להחלטתו של אקוניס להחזיר את תיק רשות השידור והרשות השנייה לראש הממשלה.

בתוך כך נסגרו בסוף השבוע שעבר המכרזים לתפקידי סמנכ"לי תאגיד השידור הישראלי החדש, וכעת יחל תהליך של בחירת המועמדים המתאימים. מסתמן כי למועצת התאגיד, הגוף המפקח על הרשות והמדיניות שבה, ייכנס העיתונאי הוותיק משה שלונסקי, לשעבר מפקד גלי צה"ל וכיום ראש בית-הספר לתקשורת במכללת עמק יזרעאל. שלונסקי צפוי להחליף את העיתונאי רותם דנון, שבחר לפרוש מהמליאה.

כעת 12 חברי הדירקטוריון הנבחר התבקשו להגיש את פרטיהם לאישור הוועדה למינויים בשירות הציבורי.