חד-אסף מפטרת 70 מעובדיה בגלל ירידת מחירי הברזל והפלדה

מהווים 10% מעובדי החברה שעיקר פעילותה מתרכז בייצור פלדה לבטון בישראל ■ את מחצית 2015 סיכמה חד-אסף בהפסד של 10 מיליון שקל

תנאי שוק מאתגרים בתחום הברזל והפלדה מובילים לפיטורים של כ-70 עובדים בחברת חד-אסף, המצמצמת בכך את מצבת כוח האדם שלה בישראל בכ-10%. בסוף 2014 העסיקה חד-אסף 1,043 עובדים, קרוב ל-370 מהם ברומניה.

חד-אסף, שעיקר פעילותה מתרכז בייצור פלדה לבטון, עדכנה הבוקר כי הדירקטוריון שלה החליט "לנקוט בצעדים הנדרשים לצורך התאמת מערך הייצור של החברה לתנאי השוק". צעדים אלה כוללים בעיקר "צמצום של ייצור חומרי גלם בשרשרת הייצור של החברה, במפעל מיחזור הגרוטאות ובמפעל ההתכה (אשר מספקים את תוצרתם למפעלי החברה עצמה)". בחברה מעריכים כי "יישום המהלך יאפשר גמישות תפעולית בהפעלת מערך ייצור מיטבי".

בחד-אסף  הדגישו כי "החברה אינה צופה כי בשל כך תחול פגיעה ביכולתה לעמוד בהיקף מכירותיה (במונחי טון) ללקוחות". בחברה, הנמצאת בשליטת היו"ר אברהם (רמי) שני, הסבירו כי פעילותה מושפעת לשלילה מיבוא ברזל, בעיקר מסין, הגורם לירידה במחירים, במקביל למגמה מתמשכת של ירידת מחירי הפלדה בארץ ובעולם.

חד-אסף פועלת בייצור פלדה, עיבוד ברזל לבניין, רשתות, כלונסאות ואלמנטים, וכן מציעה מוצרים משלימים לבניין. לחברה גם פעילות ברומניה הכוללת מפעל לייצור חוטי פלדה, חוטים מגולוונים וכבלי הרמה. תנאי השוק המאתגרים באו לידי ביטוי כבר בדוחות החברה למחצית הראשונה של 2015, שפורסמו בסוף חודש אוגוסט.

ההכנסות נשחקו, גם המניה

את מחצית השנה סיכמה חד-אסף בהפסד של 10 מיליון שקל, אחרי רווח נקי של כ-1.5 מיליון שקל במחצית המקבילה של 2014, ורווח נקי שנתי של כ-3.5 מיליון שקל בסיכום שנת 2014. בשורת ההכנסות הציגה חד-אסף שחיקה של 8% לרמה של 551 מיליון שקל, בעקבות ירידת מחירי המוצרים שהושפעו ממחירי הייבוא ומשינויי מט"ח.

הרווח הגולמי שלה לתקופה זו צנח ב-28% ל-29 מיליון שקל ויחד עם עלייה בהוצאות גרר אותה להפסד תפעולי של יותר מ-5 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של קרוב ל-6 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2014. שחיקת שערי מט"ח ביחס לשקל גררו את חד-אסף לזינוק של יותר מ-80% בהוצאות המימון שלה, שהגיעו ל-6.5 מיליון שקל.

הונה העצמי של חד-אסף עומד על כ-470 מיליון שקל, בקופתה מזומנים בהיקף של 25 מיליון שקל והתחייבויותיה השוטפות מגיעות ל-323 מיליון שקל - עיקרן אשראי בנקאי. בשנה החולפת איבדה מנייתה כ-30% מערכה והיא משקפת לחברה שווי של כ-120 מיליון שקל.