בג"ץ הקפיא הריסת בתי מחבלים באמצעות צו זמני

מדובר בבתי המחבלים שביצעו את הפיגועים שבהם נהרגו בני הזוג הנקין ומלאכי רוזנפלד ■ ההריסה תוקפא עד לדיון בעתירה שהוגשה ע"י המוקד להגנת הפרט בשמן של משפחות המחבלים

טרור / צילום: רויטרס
טרור / צילום: רויטרס

בג"ץ הוציא היום (ה') צו זמני האוסר על מערכת הביטחון להרוס את בתי המחבלים שביצעו את הפיגועים שבהם נהרגו בני הזוג הנקין ומלאכי רוזנפלד ז"ל.

שופט בית המשפט העליון, עוזי פוגלמן, הורה על מתן הצו עד לדיון בעתירה שהוגשה על-ידי המוקד להגנת הפרט בשמן של משפחות המחבלים, זאת לאחר שצו הריסה הוצא למספר מבנים בשכם.

דיון בעתירה צפוי להתקיים בשבועות הקרובים, אולם עד אז לא תוכל המדינה להרוס את בתי המחבלים.

מהתנועה למשילות ודמוקרטיה נמסר בתגובה: "התערבות בג"ץ בשיקולי מדיניות אינה עולה בקנה אחד עם דמותה הדמוקרטית של מדינת ישראל. גם אם יש מקום לביקורת שיפוטית על החלטות של נבחרי ציבור בביצוע תפקידם, היא חייבת להישמר לבדיקת ההסמכה החוקית ולשמירה על טוהר המידות. במקום בו יושב אדם אחד שאינו נבחר ציבור ומעמיד את שיקול-דעתו בניהול ענייני המדינה מעל שיקול-הדעת של הציבור ונבחריו - נגמרת הדמוקרטיה. זהו מצב משובש בו לבית המשפט, המחזיק בסמכות, אין אחריות ציבורית - ואילו לנבחרי הציבור הנושאים באחריות אין את הסמכות הנדרשת לקידום המדיניות שלשמה נבחרו".