ח"כ מוטי יוגב שוב תוקף: "ביהמ"ש העליון שם עצמו בצד האויב"

ח"כ יוגב, שקרא לאחרונה "להרים כף D9 על בג"ץ", מגיב להחלטה להקפיא הריסת בתי מחבלים: "השופט עוזי פוגלמן מגן על זכויות רוצחים" ■ "אני קורא לו לפשוט את מדי השופט ולהצטרף לרשימה המשותפת שפסיקותיו כדעותיה"

לאחר שלפני מספר חודשים אמר כי "צריך להרים כף D9 על בג"ץ", ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) שוב תוקף את בית המשפט העליון בעקבות החלטתו מהיום להקפיא הריסת בתי מחבלים, והפעם הוא מכוון אישית לשופט.

ח"כ יוגב כתב הערב בפייסבוק שלו כי "שופט בית המשפט העליון עוזי פוגלמן, בפסק דינו מהיום שעיכב הרס בתי מחבלי רוצחים, שם את עצמו בצד של האויב. על זכויות רוצחים הוא מגן ובכך מונע ענישה מרתיעה ומסכן חיים... זה אותו שופט שמגן על שוהים בלתי חוקיים ושהורה על סגירת מתקן חולות ולא חס את סבלם של תושבי דרום תל-אביב... והורה על הרס בית הכנסת 'איילת השחר' בגבעת זאב, למרות שלא הוכחה בעלותם של התובעים הערבים".

ח"כ יוגב הוסיף: "אני קורא לשופט פוגלמן לפשוט את מדי השופט ולהצטרף לרשימה המשותפת שפסיקותיו כדעותיה. ראוי שהממשלה - וכך גם אני אשתדל בכנסת - תמצא את הדרכים לעקוף את פסיקותיו הלא מוסריות והלא מידתיות של השופט פוגלמן, באופן שנרתיע רוצחים ואויבים ונגן על קיומם של עם ישראל ומדינת ישראל ונציל חיים".

בתגובה לדברי יוגב אמר הערב ח"כ עופר שלח (יש עתיד): "לא בפעם הראשונה ח"כ מוטי יוגב מדבר דברי-בלע חסרי רסן על בית המשפט העליון. אחרי שהציע להעלות דחפור על היכל הצדק הישראלי, הוא מסית עכשיו נגד שופט עליון ומבטיח, תוך אי-הבנה מוחלטת של התהליך הדמוקרטי, לסכל את פסיקותיו".

לדברי ח"כ שלח, "מי שעומד כאן למבחן הן שרת המשפטים איילת שקד ומפלגתה: אם לא יתנערו מיד מחבר הכנסת עם הבולדוזר, יתברר מעל לכל ספק שמפלגת הבית היהודי כופרת בדמוקרטיה. זהו המבחן של נפתלי בנט ושקד. לגבי יוגב - חבל על הזמן לנסות להסביר לו מושגי יסוד דמוקרטיים".

יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, מסרה הערב: "שרים וחברי כנסת מהימין עושים לינץ' ציבורי בבית המשפט העליון. מי שביקש לעלות על בית המשפט העליון עם D-9 ולא זכה להתנערות, מה הפלא שירשה לעצמו להמשיך להשתלח בבית המשפט".

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, כתב בפייסבוק שלו בעקבות החלטת בג"ץ כי "אני תומך בהריסת בתי מחבלים. בהיותי בקבינט תמכתי בהריסת בתים והצבעתי בעדה בכל פעם שהנושא עלה. אלא שידענו כולנו כבר אז שהחוק אינו מאפשר הריסה מיידית. אפשר להרוס, אבל זה תמיד ייקח כמה חודשים.

"גם חברי הקבינט הנוכחיים יודעים זאת. הם ידעו מראש שבג"ץ לא יכול לאפשר להריסה מיידית לעבור. הדבר הוסבר להם יותר מפעם אחת. אז מדוע הם העבירו את ההחלטה? כי הם מעדיפים שהציבור יכעס על בג"ץ מאשר עליהם. הם מעדיפים להחליש את החוק מאשר להודות שהחיים מסובכים יותר מצעקות המפגינים. הם מעדיפים להעביר החלטות שאין דרך לבצע ולפגוע באמון הציבור במערכת המשפט, רק כדי שיוכלו להגיד לכמה מצביעים 'זה לא אנחנו, אנחנו רצינו, בג"ץ לא נתן לנו'. זוהי אינה מנהיגות - זוהי פחדנות", לדברי לפיד.

שרת התרבות והספורט, מירי רגב, כתבה בפייסבוק: "בג"ץ מנטרל את אזרחי ישראל. בג"ץ חייב לתת גב למלחמה של ממשלת ישראל בטרור, ולא לכבול את ידי כוחות הביטחון, כשדוקרים והורגים אזרחים חפים מפשע. אם בג"ץ לא יאפשר לנו לחזק את ההרתעה ולהעניש בחומרה את המרצחים, הוא יישא באחריות להמשך גל הטרור".