שני צעירים ממוצא אתיופי תובעים מסעדה: כינו אותנו "כושים"

שני צעירים בני העדה האתיופית תובעים פיצוי בסך 150 אלף שקל מבעלי מסעדת "סטלה ביץ'" בבת-ים, שלטענתם כינו אותם "כושים" וביקשו להבדיל אותם מיתר יושבי המסעדה

פטיש דין משפט גזר דין עתירה דין וחשבון / צלם: פוטוס טו גו
פטיש דין משפט גזר דין עתירה דין וחשבון / צלם: פוטוס טו גו

שני צעירים בני העדה האתיופית תובעים פיצוי בסך 150 אלף שקל מבעלי מסעדת "סטלה ביץ'" בבת-ים, שלטענתם כינו אותם "כושים" וביקשו להבדיל אותם מיתר יושבי המסעדה.

השניים, סטיין טפרה ואגרה מנגיסטו, הגישו לאחרונה תביעת לשון הרע לבית משפט השלום בתל-אביב נגד המסעדה ובעליה, מאור עזרא אליהו ויאנה שבצ'נקו.

באמצעות עו"ד רון לוינטל טוענים השניים כי ב-22 באוגוסט 2015 הם ביקשו לבלות במסעדת "סטלה ביץ'" בחוף הים בבת-ים, התיישבו במקומם והזמינו אוכל. לטענתם, בהמשך הם גילו לתדהמתם כי פרטי ההזמנה שהופיעו על פתק שהודפס ממחשב המסעדה והושאר על השולחן שבו ישבו הוכתר בתיאור: "כושים".

"התובעים נדהמו לגלות כי שבצ'נקו, המלצרית אשר הקלידה את פרטי ההזמנה למחשב, השאירה את הפתק על מנת האוכל, וכך הם גילו כי כך הם כונו על-ידי הנתבעים.

"עצם ההכתרה של התובעים 'כושים' אצל הנתבעים מבדילה אותם משאר אורחי המסעדה, מגדירה אותם כשונים בהיותם אנשים כהי-עור בני העדה האתיופית, ובגין מעשה זה שמם של התובעים נפגע בצורה אנושה, והם ספגו עוגמת-נפש קשה והשפלה. מעשה זה נגוע באפליה, גזענות ופוגע קשות בתובעים", נאמר בתביעה.

יצוין כי לאחר המקרה שלחה המלצרית מכתב התנצלות לצעירים, שבו כתבה להם, בין היתר, כי היא עצמה, כצעירה שעלתה מאוזבקיסטן בגיל 7, ספגה קריאות-גנאי ומכות לאורך חייה, והיא אינה מקלה ראש בגזענות פוגעת ובאלימות מילולית. "חלק מחבריי הטובים הם כהי-עור גם מהקהילה האתיופית", כתבה המלצרית וכאמור התנצלה על הדברים.

גם בעלי המסעדה התנצלו בפני התובעים ואף הזמינו אותם ל"ארוחה מפנקת" על-מנת לתקן את החוויה.