צ'ק פוינט היכתה התחזיות: הכנסות של כ-404 מיליון ד' ברבעון

הרווח הנקי Non-GAAP מתחילת השנה צמח ב-7.3% והסתכם ב-550 מיליון דולר ■ המנכ"ל, גיל שויד: "מכשירי הסלולר הופכים לחוליה החלשה באבטחת הסייבר" ■ "ההכנסות מהמוצרים המשולבים שלנו וה-Software Blades צומחות בקצב דו-ספרתי"

גיל שוויד / צילום: איל יצהר
גיל שוויד / צילום: איל יצהר

"היו לנו תוצאות פיננסיות טובות מאוד ברבעון השלישי. ההכנסות התקרבו לרף העליון של התחזיות שלנו, והרווח עקף את התחזיות שלנו", כך אמר היום מנכ"ל צ'ק פוינט, גיל שויד. צ'ק פוינט, המספקת פתרונות לאבטחת אינטרנט ומידע, פרסמה היום את הדוחות הרבעוניים ועקפה את תחזיות האנליסטים, עם הכנסות של כ-404 מיליון דולר, כמיליון דולר מעל התחזיות, ועם רווח נקי (Non-GAAP) של 1.04 דולר למניה, 6 סנטים מעל התחזיות.

שויד ציין כי "ההכנסות ממכירת המוצרים המשולבים שלנו וה-Software Blades המשיכו לצמוח בשיעור דו-ספרתי". לדבריו, "מכשירי טלפון נייד הופכים לחוליה החלשה באבטחת הסייבר, ואנחנו מחויבים להישאר צעד אחד קדימה במטרה למנוע את האיומים האלו. במהלך הרבעון הרחבנו את הטכנולוגיה שלנו לסמארטפונים וטאבלטים, והשקנו פתרונות למניעת איומים לענן ולרשתות".

ההכנסות צמחו ב-9%

ההכנסות ברבעון שחלף צמחו ב-9% בהשוואה לרבעון המקביל. מתוך ההכנסות, תחום המוצרים והרישוי צמח ב-7.3% ל-135 מיליון דולר וההכנסות מקו מוצרי ה-Software Blades צמחו ב-18.5% ל-79.6 מיליון דולר. בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה הסתכמו ההכנסות של צ'ק פוינט בכמעט 1.2 מיליארד דולר, צמיחה של 9% מהתקופה המקבילה ב-2014.

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), הרווח הנקי של צ'ק פוינט ברבעון הגיע לכ-168 מיליון דולר, עלייה מ-161 מיליון דולר ברבעון המקביל. על בסיס Non-GAAP, בנטרול התגמולים מבוססי-ההון לעובדים, הפחתות של נכסים בלתי מוחשיים והוצאות שקשורות לרכישות, הרווח הנקי הרבעוני צמח ב-6.6% לכ-188 מיליון דולר. מתחילת השנה הרווח הנקי Non-GAAP הגיע ל-550 מיליון דולר, צמיחה של 7.3%.

במהלך הרבעון השלישי, צ'ק פוינט ייצרה כ-228 מיליון דולר מפעילות שוטפת, ובשלושת הרבעונים הראשונים של השנה התזרים מפעילות הגיע ל-705 מיליון דולר - עלייה של 30% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

3.6 מיליארד דולר בקופה

בסיום הרבעון היו בקופתה של צ'ק פוינט 3.6 מיליארד דולר. לאחר שבתחילת השנה צ'ק פוינט ביצעה שתי רכישות קטנות, ברבעון השלישי החברה השתמשה בחלק קטן מהמזומנים שברשותה להמשיך לרכוש מניות של עצמה. במהלך הרבעון היא רכשה מניות תמורת 250 מיליון דולר, במחיר ממוצע של כ-80.6 דולר למניה, שגבוה מעט מהמחיר הנוכחי. צ'ק פוינט נסחרת בנאסד"ק ושווי השוק שלה הוא 14.6 מיליארד דולר, לאחר שמתחילת שנת 2015 מנייתה עלתה ב-2.4%.

החברות שצ'ק פוינט רכשה השנה הן שני סטארט-אפים ישראליים, לאקון והייפרווייז. הראשונה מספקת פתרונות אבטחה למובייל והשנייה עוסקת בהגנה על מערכות מחשוב תאגידיות. לפי דוחות צ'ק פוינט, מתחילת השנה היא הוציאה 96.5 מיליון דולר נטו על רכישות. בשתי החברות שנרכשו השקיע שלמה קרמר, שהיה אחד ממייסדי צ'ק פוינט לצד שויד ומריוס נכט. קרמר פרש מצ'ק פוינט, בעוד ששויד המשיך לנהל את החברה לאורך השנים ונכט מונה לאחרונה ליו"ר החברה, לאחר שנים ששימש כסגן יו"ר.