קרוב לישראל: רוסיה תקפה לראשונה יעדי המורדים בגולן הסורי

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי מטוסי חיל האוויר הרוסי תקפו לראשונה באזור קוניטרה ■ עד כה תקפה רוסיה יעדים במרכז ובצפון סוריה ■ מוקדם יותר נמסר מלשכת הנשיא אסד: סוריה תקבל בברכה כל יוזמה פוליטית מכיוון רוסיה, כולל בחירות

מטוס קרב רוסי סוחוי Su30 עסקת נשק איראן / צילום: וידאו
מטוס קרב רוסי סוחוי Su30 עסקת נשק איראן / צילום: וידאו

המערכה הרוסית מתקרבת לישראל: רוסיה תקפה לראשונה יעדים של המורדים באזור קונטירה שברמת הגולן הסורית - כך דיווח הערב (שלישי) הארגון הסורי לזכויות אדם. עד כה תקפהמוסקבה מטרות של האופוזיציה לשלטונו של הנשיא בשאר אסד במרכז המדינה ובצפונה.

רוסיה החלה בתקיפות בסוריה לפני חודש ומאז נטען כי היא תוקפת בעיקר יעדי מורדים אף שבאופן רשמי היא מצהירה כי מטרותיה הם אזורים בשליטת "המדינה האיסלאמית" (דאעש). בעקבות טענות אלו, החלה בימים האחרונים רוסיה להביע תמיכה במורדים המתונים הנתמכים על ידי המערב.

הבוקר הכחישו נציגים של ארבעה פלגים מצבא סוריה החופשי הכחישו את דברי סגן שר החוץ של רוסיה אתמול, לפיהם משלחת של קבוצת המורדים ביקרו במוסקבה. "זה לא נכון", אמר אחד הנציגים. "זה בלתי-אפשרי עבורנו לקבל הזמנה למוסקבה ולנהל איתם דיאלוג. אנו לא רוצים את עזרתם". הדיווחים על דברי סגן שר החוץ, מיכאיל בוגדנוב, פורסמו על רקע הצעת הקרמלין לשתף פעולה עם ארגוני המורדים המתונים במלחמה נגד ארגון דאעש.

בתוך כך ממשיכים הניסיונות למציאת פתרון למלחמת האזרחים במדינה שנמשכת זה יותר מארבע שנים וחצי. היום הודיעה לשכת הנשיאות הסורית כי "חיסול הטרור" הוא תנאי נדרש לכל יוזמה פוליטית לפתרון המשבר במדינה. עוד נמסר בהודעה מטעם בשאר אסד כי המדינה תקבל בברכה כל יוזמה פוליטית מכיוון רוסיה, כולל בחירות, שתאושר על ידי העם ושתשמור על האחדות.