יו"ר אלביט הדמיה רון הדסי מדבר על הסערות בחברה

המאבק בין בעלי השליטה ■ הקרב בדירקטוריון ■ ההאשמות בפוטש בחברה הבת ■ האכזבה מקריסת המניה ■ וכמובן הוויכוחים על השכר ■ כמעט שנתיים אחרי הסדר החוב הענק, יו"ר אלביט הדמיה, רון הדסי, מדבר על החברה שממאנת לשקוט

רון הדסי / צילום: איל יצהר
רון הדסי / צילום: איל יצהר

יו"ר אלביט הדמיה, רון הדסי, לא רגיל שתמונתו מככבת בעיתונות, בוודאי לא על בסיס כמעט יומיומי. אבל בחודשיים האחרונים, על רקע הליך משפטי שנקט דירקטור לשעבר, הוא לא רק נאלץ להתרגל לזה אלא גם להקשרים הלא מחמיאים שבהם הופיע; כך, למשל, טענות על שכר גבוה וטיסות במחלקות עסקים בעוד החברות כורעות תחת חובות אדירים, ניסיון לחסל את האופוזיציה בדירקטוריון, לחצים על ועדת התגמולים ועוד. מבחינתו של הדסי זו הייתה גלולה מרה מאוד.

בתחילת שבוע שעבר קיים בית המשפט דיון בתיק. הטענות שהעלה התובע רו"ח שלומי קלסי באמצעות עו"ד זיו עירוני, אמנם ייבדקו על-ידי ועדת ביקורת, אולם בקשתו למנוע כינוס אספות בחברות שבהן מדובר, נדחתה. יום לאחר מתן ההחלטה התקיימה אספת בעלי המניות באלביט הדמיה ונבחר דירקטוריון שרובו ככולו תומך בהדסי, בעוד שהאופוזיציה בדמות קלסי ורו"ח יואב כפיר, נשארה בחוץ.

- הפכת ממש לסלב כלכלי: כמעט כל יום תמונה בתקשורת.

"צר לי על כך. אני חושב שהפרשה נופחה מעבר לכל פרופורציה על-ידי גורמים שניסו להכפיש ולקדם מטרות פסולות, ואני מאוד מקווה לחזור לעשייה השוטפת הרחק מעין הסערה. זו הייתה תקופה לא פשוטה ברמה האישית - אני טיפוס שלוקח ללב והמאבק הזה השפיע עליי. חשתי ששופכים את דמי על לא עוול בכפי. העובדה שחבר דירקטוריון מנסה לתבוע את חבריו בגין החלטה שקיבלו לכינוס אספות כלליות - לא החלטה עסקית, לא החלטה שמבזבזת משאבים של החברה ולא קונפליקט אסטרטגי אלא כינוס - היא בעיניי דגל אדום בתחום התנהלות הדירקטוריונים".