חברת הייעוץ ISS תומכת בעסקת מלאנוקס-איזיצ'יפ

ISS ממליצה ללקוחותיה המחזיקים במניית איזיצ'יפ להצביע בעד מכירת החברה למלאנוקס תמורת 811 מיליון דולר באסיפה הכללית, אשר תתכנס ב-12 בנובמבר

איל וולדמן / צלם: יונתן בלום
איל וולדמן / צלם: יונתן בלום

רכישת איזיצ'יפ על-ידי מלאנוקס מקבלת היום חיזוק מצד חברת הייעוץ לגופים המוסדיים ISS - הגדולה בתחומה בארה"ב. ISS ממליצה ללקוחותיה המחזיקים במניית איזיצ'יפ להצביע בעד מכירת החברה למלאנוקס תמורת 811 מיליון דולר באסיפה הכללית, אשר תתכנס ב-12 בנובמבר. זאת, למרות שכלכלני ISS מציינים שייתכן שתהליך המכירה "לא היה אידיאלי".

במקביל, ב-ISS ממליצים להתנגד להצעת בעלת מניות המיעוט באיזיצ'יפ, קרן Raging, למנות שני דירקטורים חדשים לחברה. הקרן מציעה זאת על רקע התנגדותה לעסקת מלאנוקס.

ב-ISS מנמקים את תמיכתם בעסקה בכך שמדובר בעסקה בעלת שווי ומכפילים הגיוניים, וכן בשל הפוטנציאל לדאונסייד במכירות המעבדים העתידיים של איזיצ'יפ. זאת, על רקע הודעת סיסקו, הלקוחה המרכזית של איזיצ'יפ, שתפתח בעצמה את מעבדי הדור הבא. הדבר קרה בחודש מאי וכעבור זמן קצר החלו איזיצ'יפ ומלאנוקס במגעים לעסקה. לדברי כלכלני ISS, השאלה המרכזית היא יכולתה של החברה למלא את החלל בהכנסות שתשאיר אחריה סיסקו - שהמכירות לה מניבות לאיזיצ'יפ רווח גומי של כמעט 100%, לפי ISS. "כתוצאה מכך, החברה עומדת בפני נקודת מפנה, ובמקרה כזה, לא בלתי סביר לפנות לתהליך מכירה", נכתב בהמלצה.

"איזיצ'יפ בחרה להתחיל בהליך מכירה במהלך נקודת מפנה בביזנס. כרגיל במקרה כזה, בפרט בחברה עם ריכוז גבוה של לקוחות כמו איזיצ'יפ, קביעת השווי ההוגן מובילה לטווח רחב של תוצאות. אנחנו מאמינים שהתהליך אולי לא היה אידיאלי, אך המחיר למניה (25.5 דולר במזומן) מספק פיצוי סביר לפוטנציאל האפסייד שקיים במקרה של הצלחה".

בהמלצתה להתנגד למינוי דירקטורים חדשים מטעם בעלת מניות המיעוט רייג'ינג, ISS מציינת שלרוב נהוג לתמוך במהלך כזה אם תחת הדירקטוריון הקיים החברה הציגה ביצועים חלשים לאורך זמן רב, או שהדירקטורים פעלו נגד האינטרס של בעלי המניות. עם זאת, ב-ISS סבורים שזה לא המקרה באיזיצ'יפ.