השווקים יגיבו בירידות ל"רמז" החדש של מריו דרגי?

נגיד הבנק המרכזי האירופי אמר בראיון כי עדיין לא ברור האם הבנק יכריז על הרחבה מוניטארית נוספת בפגישת הריבית בדצמבר; "זוהי שאלה פתוחה" ■ בפגישת הריבית בחודש שעבר דרגי הקפיץ את השווקים כאשר אמר כי "אנחנו מוכנים לפעול אם נידרש לכך"

מריו דרגי / צילום: רויטרס
מריו דרגי / צילום: רויטרס

נגיד הבנק המרכזי האירופי (ECB) מריו דרגי אמר בראיון שפורסם אתמול (שבת) כי עדיין לא ברור האם הבנק יכריז על הרחבה מוניטארית נוספת בפגישת הריבית הבאה, במטרה להמריץ את כלכלת גוש האירו המדשדשת.

ההערות של דראגי מגיעות ברקע לדברים שאמר מוקדם יותר בחודש שעבר, לפיהם ה-ECB ישקול להרחיב את תוכנית רכישות האג"ח, במסגרתה הוא כ-60 מיליארד אירו מדי חודש. פרשנים ואנליסטים בשוק ראו בדברים אלה כרמז מובהק לכך שבכוונת הבנק להרחיב את התכנית בפגישת הריבית הבאה בתחילת דצמבר.

בראיון לערוץ טלוויזיה איטלקי, דרגי ציין כי עדיין קיימים סיכונים לצמיחה ולאינפלציה והעריך שיידרש זמן ארוך יותר להגיע ליעד האינפלציה בטווח הבינוני של הבנק המרכזי, שעומד על 2%. 

דרגי אמר כי הוועדה המוניטארית של הבנק תחליט בפגישה הבאה אפשרויות שונות אפקטיביות להמריץ את כלכלת גוש האירו. "אנחנו נראה האם דרושים תמריצים נוספים. זוהי שאלה פתוחה", אמר דרגי.

בפגישת הריבית הקודמת, נגיד ה-ECB נשמע נחרץ קצת יותר ואמר כי "אנחנו מוכנים לפעול אם נידרש לכך". דרגי אמר עוד שתוכנית ההקלה הכמותית תיבחן הן מבחינת הכמות שלה והן מבחינת אורך החיים והמהות שלה.