ביהמ"ש אישר: לא ימונה כונס נכסים לכלכלית ירושלים

במסגרת ההסדר ימונו מנהלים מיוחדים במסגרת תיק הכינוס הזמני, שיפעלו לממש את נכסי אליעזר פישמן

אליעזר פישמן / צלם: תמר מצפי
אליעזר פישמן / צלם: תמר מצפי

שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, איתן אורנשטיין, אישר היום (ג') את המתווה שהושג אמש לפנות ערב בין איש העסקים אליעזר פישמן לבין בנק לאומי.

במסגרת ההסדר, בקשת הכינוס שהגיש הבנק תוסר, וכן הבנק ימנה מטעמו את עו"ד איל רוזובסקי ועו"ד רונן מטרי כמנהלים מיוחדים, לצורך ניהול מכירת מניות השליטה בכלכלית ירושלים (כ-40% ממניות כלכלית ירושלים). עוד הוחלט כי כל אחד מהם יפקיד התחייבות עצמית של 250 אלף שקל.

אורנשטיין פסק כי המנהלים המיוחדים יפעלו לממש את נכסי פישמן. חרף ההסכמה בין הצדדים, התקיים הדיון, כדי לקבל את אישור בית המשפט להסדר וכן לדון בסוגיות הנגזרות מההסכם, כמו שכר המומחים והליך ההתמחרות של הנכסים.

כזכור, בימים האחרונים ביקש בנק לאומי צו כינוס נכסים לפישמן, והוא התנגד. הבקשה הגיעה על רקע קריסת העסקה למכירת מניות השליטה בכלכלית (כ-40%) לקבוצת משקיעים בראשות האחים נקש. לאור ההסכמות בין הצדדים, התייתר הדיון בבקשה למנות כונס נכסים זמני.

בנק לאומי, שהמניות משועבדות לטובתו, הגיש מיד לאחר מכן בקשה למינוי כונסי נכסים על המניות, מהלך שנועד ליטול אותן מידיו של פישמן, שחובותיו הפרטיים ללאומי מגיעים לכ-2 מיליארד שקל.

בתגובה שהגישו פישמן והחברות הפרטיות שבבעלותו לבקשת כינוס הנכסים, נטען כי התוצאה הכלכלית של מינוי כונס נכסים זמני תביא לתוצאה הפוכה מזו המבוקשת על-ידי הבנק.

*** אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס".