תקציב 2016: תקציב הביטחון תקוע, ש"ס רוצה מע"מ 0% על תח"צ

ש"ס מאיימת לא לתמוך בתקציב ■ שר הביטחון: התקציב הנוכחי לא נותן מענה לצרכי הביטחון

משה כחלון / צילום: איל יצהר
משה כחלון / צילום: איל יצהר

רגע לפני אישור תקציב המדינה בכנסת, סיעת ש"ס מאיימת לא לתמוך בתקציב אם לא תוכנס הטבת מע"מ 0% לתחבורה ציבורית, וגם תקציב הביטחון תקוע.

"סיעת ש"ס לא תתמוך בתקציב המדינה אם לא יבוטל המע"מ בחקיקה על תחבורה ציבורית לכלל הנוסעים", מסרה ש"ס. "כולם צריכים ליהנות מתחבורה ציבורית במחירים נמוכים והכוונה שב-2016 זה יתחיל בחקיקה וסיכום על זה יהיה כבר בימים הקרובים. זה יסייע בעיקר לאלה שאין להם רכבים. זו תהיה הורדת מע"מ שתהיה לטובת הנוסעים".

מוקדם יותר היום, הוועדה המשותפת לתקציב הביטחון בראשות ח"כ צחי הנגבי (ליכוד) ערכה דיון מסכם והצבעה על תקציב הביטחון לשנת 2015-2016. שר הביטחון משה (בוגי) יעלון ביקש בדיון מחברי הוועדה שלא לאשר את תקציב 2016 בהיקף 56 מיליארד שקל כיוון שלטענתו התקציב אינו מספיק לתת מענה על צרכי הביטחון.

"למול אתגרי צה"ל, התקציב לצערי הקיים אינו מאפשר למערכת הביטחון לפעול לצורך מתן מענה", אמר יעלון. "ראש הממשלה אומנם הבהיר כי התקציב שאושר אינו סופי ובהמשך תתקבל תוספת, אך כל זמן שתוספת כזו לא תתקבל בפועל איני יכול לתמוך בתקציב".

הוועדה קיבלה את עמדת יעלון, והנגבי ציין כי "אילו אישרנו תקציב שאינו מאפשר מענה ראוי לאתגרי הביטחון, היינו מגלים חוסר אחריות".