הרב אליהו דילבסקי מגבעת-שמואל נאשם באונס

לפי כתב האישום, דילבסקי - שניהל את הישיבה "דרך אמונה" בבני-ברק - ביצע את העבירות בקטינה, שמשפחתה נמנתה עם הקהילה עליה הייתה פרוסה חסותו כרב, מאז הייתה כבת 12 ועד שמלאו לה 17

אונס אלימות מכות אישה מוכה לחץ / צלם: פוטו טו גו
אונס אלימות מכות אישה מוכה לחץ / צלם: פוטו טו גו

כתב אישום בגין אונס נגד הרב המוכר אליהו דילבסקי מגבעת-שמואל: פרקליטות מחוז תל-אביב (פלילי) הגישה היום (ד') לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד דילבסקי (52) מגבעת-שמואל בגין אינוס (ריבוי עבירות), מעשים מגונים (ריבוי עבירות), מעשה סדום, ניסיון למעשה סדום, תקיפה הגורמת חבלה ממשית, פגיעה בפרטיות והדחה בחקירה.

דילבסקי ניהל את הישיבה "דרך אמונה" בבני-ברק והיה בעל מעמד של רב קהילתי. את העבירות ביצע לפי טענת הפרקליטות בקטינה, שמשפחתה נמנתה עם הקהילה עליה הייתה פרוסה חסותו כרב, וזאת במשך מספר שנים, בהיותה כבת 12 ועד שמלאו לה 17.

על-פי כתב האישום, שהוגש בידי עו"ד שרית שמש, במועדים הרלוונטיים לכתב האישום ניהל הנאשם את הישיבה "דרך אמונה" בבני-ברק והיה בעל מעמד של רב קהילתי, למרות שמעולם לא הוסמך לרבנות.

לפי הנטען, הקטינה ובני משפחתה מנהלים אורח חיים דתי ונמנו כאמור עם הקהילה עליה הייתה פרושה חסותו של הנאשם כרב. לפי האישום, החל משנת 2010 בערך התארחו המתלוננת ומשפחתה אצל הנאשם ורעייתו בסעודת ליל שבת בישיבה. הישיבה כללה, בין היתר, משרד השייך לנאשם ובצמוד אליו חדרו של הנאשם ובו שתי מיטות, שירותים ומקלחת, בו לנו הנאשם ורעייתו מדי שבוע בערב שבת.

לפי כתב האישום, החל ממועד זה, כשהמתלוננת הייתה כבת 12, ביקש ממנה הנאשם מדי שבוע עם תום הסעודה להיפגש עמו במשרד, שעה שרעייתו ואם המתלוננת שהו ב"עזרת הנשים" שבישיבה.

במהלך המפגשים, נטען, הפציר הנאשם במתלוננת לשתף אותו בחייה האישיים ולסמוך עליו, תוך שהוא טוען בפניה כי הוא יכול לעזור לה בכל דבר ולטפל בה. נוכח מעמדו הרם של הנאשם בקהילה ולאור היותה קטינה, נענתה המתלוננת להפצרותיו של הנאשם, נפגשה עמו ושתפה אותו בחייה האישיים.

בנוסף, נטען, אסר הנאשם על המתלוננת להתראות עם גברים מלבדו ולפתח קשרים חברתיים עם בנות גילה, כך שחייה של המתלוננת סבו סביב הנאשם. לפי האישום, הנאשם גם אסר על המתלוננת לספר לאיש על יחסיהם.

עוד נטען כי דילבסקי ביצע את העבירות במתלוננת בחדר הצמוד לחדרו ובמקומות נוספים.