אינטר סיימה את עונת 2014/15 בהפסד של 74 מיליון אירו

הבעלים השתנה, אבל ה-DNA הכלכלי נשאר: הקבוצה ממילאנו רשמה זינוק של 123% בהפסד הנקי בתוך עונה אחת

אינטר, סרייה A / צלם: רויטרס
אינטר, סרייה A / צלם: רויטרס

אינטר מדורגת נכון לעכשיו במקום השני בטבלת הסרייה A, כאשר פיורנטינה מקדימה אותה בפסגה רק בזכות הפרש שערים - והיא מקווה כי תצליח לחזור העונה לימיה הטובים יותר (לא הצליחה להעפיל לליגת האלופות כבר ארבע עונות ברציפות).

בכל הקשור לספרי החשבונות של המועדון ממילאנו, הנשלט על-ידי מיליארדר המדיה האינדונזי אריק טוהיר - ובכן, עסקים כרגיל גם בימי שגשוג מקצועי וגם בימי כישלונות: מפסידים הרים של כסף. 

אפילו בעונת השיא ההיסטורית של אינטר מבחינה מקצועית - 2009/10, אותה סיימה עם זכייה בטרבל (ליגת האלופות, הסרייה A והגביע האיטלקי), תחת אימונו של ז'וזה מוריניו (ועדיין תחת הבעלים הקודם מאסימו מוראטי) - הצליחה אינטר להפסיד 69 מיליון אירו, על-אף העובדה שרשמה הכנסות שיא של 249.5 מיליון אירו.

ואת עונת 2014/15 סיימו ה"נראזורי" עם הפסד נקי של 73.9 מיליון אירו - זינוק של 123% במינוס בתוך שנה אחת (ב-2013/14 עמד ההפסד על 33.1 מיליון אירו). כך עולה מהדוחות הפיננסיים של הקבוצה.

יש לציין כי חלק מההפסד מיוחס לקנסות ששילמה אינטר לאופ"א, במסגרת הסדר פשרה - בגין הפרות חוקי הפייננשל פייר-פליי (FFP). במסגרת הפשרה - תהיה חייבת אינטר לסיים את העונה הנוכחית (2015/16) בהפסד תפעולי מקסימלי של 30 מיליון אירו, ובעונה הבאה תהיה חייבת לעבור לברייק-איבן, אחרת היא עשויה לספוג סנקציות מאופ"א.