המדדים בוול סטריט סגרו רצף של שישה שבועות חיוביים

דוח התעסוקה לחודש אוקטובר היה טוב בהרבה מהתחזיות, עם תוספת של 271 אלף משרות וירידה בשיעור האבטלה ל-5%, מה שעשוי להצביע על העלאת ריבית בפגישת הפד בדצמבר ■ הנפט ירד ב-2% ל-44.29 דולר לחבית

וול סטריט אירופה / צילום: בלומברג
וול סטריט אירופה / צילום: בלומברג

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו') במגמה מעורבת, אך נעל שבוע שישי רצוף של עליות. זאת, לאחר פרסום דוח התעסוקה לחודש אוקטובר, שהגביר את ההערכות לגבי העלאת ריבית בדצמבר. בבורסות אירופה ננעל המסחר במגמה מעורבת. מחיר הנפט ירד היום ב-2% ל-44.29 דולר לחבית.

המשק האמריקני הוסיף בחודש אוקטובר 271 אלף משרות, ושיעור האבטלה ירד ל-5%. מדובר בנתון שמרסק את התחזיות המוקדמות, ומעלה את רף הציפיות להעלאת הריבית בארה"ב בחודש דצמבר.

על פי התחזיות המוקדמות, המשק היה צפוי להוסיף בחודש החולף 179 אלף משרות לאחר הוספה של 137 אלף משרות בלבד בספטמבר.

שיעור האבטלה היה צפוי להישאר ללא שינוי על 5.1%, אולם גם הוא, כאמור, ירד, ושוק העבודה נמצא כעת במצב המוגדר על ידי הפד כ"תעסוקה מלאה" - שיעור האבטלה נמצא ברמה הנמוכה ביותר מאז אפריל 2008.

איאן שפרדסון מ-Pantheon Macroeconomics, אמר כי "על קצה המזלג: תעסוקה מלאה פלוס עלייה בשכר שווה העלאת ריבית בדצמבר".

קייט וויין מ-Edward Jones: "הדוח הזה מגביר את הסיכוי שהפד יעלה את הריבית בדצמבר, אבל כמובן שיש עוד דוח חשוב לפני כן, ונתונים נוספים. אני חושבת שהמשקיעים צריכים לראות בזה חדשות טובות. אנשים חוששים שאם הפד לא יתחיל להעלות את הריבית, התנאים כבר לא יהיו כל כך טובים לכך".

נגידת הפד ג'נט ילן העידה השבוע בפני ועדת השירותים הפיננסים של הקונגרס ודיברה על הרגולציות והפיקוח בתחום הבנקאות, אך גם אמרה בפירוש כי העלאת הריבית בדצמבר עדיין על השולחן. היא טענה כי "הסיכונים הנובעים מהטלטלה בכלכלה הגלובלית קטנו מאוד". לדבריה, הביצועים של הכלכלה האמריקאית טובים. דברים אלה מחזקים את ההערכות כי ייתכן שהפד בדרך להעלות את הריבית, לראשונה מאז 2006.

וולט דיסני דיווחה אמש כי רווחיה הרבעוניים עלו ל-1.61 מיליארד דולר או 95 סנט למניה, טוב מהתחזיות המוקדמות, בעוד הכנסותיה עלו ב-9.1% ל-13.51 מיליארד דולר, מעט מתחת לצפי האנליסטים.

סינג'נטה ודופונט מצויות בשיחות ראשוניות למיזוג בין החברה השוויצרית לחטיבה החקלאית בדופונט, זאת על רקע המשך הירידות במחירי הסחורות החקלאיות, ירידות אשר לוחצות את שורת הרווח. כך על פי פרסומים היום באתרים זרים.

לפי דיווחים אחרים, דופונט מנהלת שיחות עם Dow Chemical במטרה לרכוש את חטיבת הזרעים וחומרי ההדברה של דאו.

ניוז קורפ סיכמה אמש רבעון שלישי ברציפות של ירידה בהכנסות - ירידה של 4.5% ל-2.01 מיליארד דולר, מתחת לתחזיות המוקדמות.עם זאת, הרווח לבעלי המניות רשם עלייה חדה ל-175 מיליון דולר או 30 סנט למניה.

פייסבוק הוסיפה לרכז עניין לאחר שהיכתה שלשום לאחר נעילת המסחר את התחזיות המוקדמות, ושוויה חצה לראשונה את רף ה-300 מיליארד דולר.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]