אנליסטים בארה"ב מאמינים שהעלאת הריבית תתרחש בדצמבר

271 אלף משרות חדשות ו-5% אבטלה - אלה המספרים החזקים ■ לפני פרסום הנתונים היום 58% מהסוחרים האמינו שהריבית תעלה בדצמבר, וכעת: 72% ■ "תעסוקה מלאה פלוס עלייה בשכר שווה העלאת ריבית בדצמבר"

אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס
אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס

דוח התעסוקה בארה"ב הכה את התחזיות, והאנליסטים מאמינים שזה מה שיביא להעלאת הריבית בדצמבר הקרוב על ידי הפדרל ריזרב. מזה מספר ימים בכירי הפדרל ריזרב מתבטאים בנוגע לכך ש"העלאת הריבית בדצמבר עדיין על השולחן".

המספרים של היום - 271 אלף משרות חדשות ו-5% אבטלה - מחזקים את ההערכה הזו, כמו גם ההימורים על העלאת ריבית בדצמבר: 58% מהסוחרים האמינו באפשרות הזו לפני פרסום הנתונים, ו-72% לאחר מכן.

זמן קצר לאחר פרסום הנתונים התראיין ל-CNBC נשיא שלוחת הפד בשיקאגו, צ'ארלס אוונס, ואמר כי הדוח החזק מהווה "חדשות טובות מאוד" ותומך בתחזית שלו ל-2016 של צמיחה בקצב של 2.5%.

מארק המריק, אנליסט ראשי בבנקרייט, אומר כי "אפשר לסמן כמה V-ים לאחר הדוח הזה. קשה למצוא בו חדשות רעות. יש סנטימנט גובר של 'בואו נעשה את זה כבר'".

איאן שפרדסון מ-Pantheon Macroeconomics: "על קצה המזלג: תעסוקה מלאה פלוס עלייה בשכר שווה העלאת ריבית בדצמבר".

קייט וויין מ-Edward Jones: "הדוח הזה מגביר את הסיכוי שהפד יעלה את הריבית בדצמבר, אבל כמובן שיש עוד דוח חשוב לפני כן, ונתונים נוספים. אני חושבת שהמשקיעים צריכים לראות בזה חדשות טובות. אנשים חוששים שאם הפד לא יתחיל להעלות את הריבית, התנאים כבר לא יהיו כל כך טובים לכך".