איילת שקד על מוטי יוגב: "אנו לא מענישים ח"כים על סיסמאות"

שרת המשפטים ב"פגוש את העיתונות": "הסברתי לח"כ יוגב שהתבטאויות כאלה ('D-9 על בג"ץ' ו'עוזי פוגלמן שם עצמו בצד האויב') הן לא במקום" ■ "ביהמ"ש העליון הוא אחד מהמרכיבים החזקים של הדמוקרטיה הישראלית"

איילת שקד / צילום: ענבל מרמרי
איילת שקד / צילום: ענבל מרמרי

שרת המשפטים איילת שקד טוענת כי בית המשפט העליון הוא "אחד מהמרכיבים החזקים של הדמוקרטיה הישראלית התוססת", וכי היא עובדת "בשיתוף עם נשיאת העליון בניהול מערכת המשפט הישראלית". מצד שני, היא חוזרת ואומרת כי יש לה ביקורת עניינית על בית המשפט.

השרה שקד (הבית היהודי) דיברה בריאיון בתוכנית "פגוש את העיתונות" עם רינה מצליח אתמול בערוץ 2 והתייחסה לדברים חמורים של חבר מפלגתה, ח"כ מוטי יוגב, שאמר פעם אחת כי "צריך להרים כף D-9 על בית המשפט העליון"; ופעם שנייה כיוון את החצים ישירות לשופט עוזי פוגלמן, שלדבריו "מגן על זכויות רוצחים ושם עצמו בצד האויב".

לדברי שקד, "דיברתי עם ח"כ מוטי יוגב והסברתי לו שהתבטאויות כאלה הן לא במקום, לא מועילות, וצריך לחדול מהן".

מצד שני, כשמצליח שאלה אותה מדוע לא מענישים בבית היהודי את ח"כ יוגב על התבטאויות כאלה, כמו שהענישו אותו על כך שלא הצביע עם דעת המפלגה והקואליציה בעניין חוק חזקת הגיל הרך - אמרה שקד כי "אנחנו לא מענישים חברי כנסת על סיסמאות ועל דברים שהם אומרים במסגרת חופש הביטוי, אבל כן צריך לשמור על משמעת קואליציונית. כל חבר כנסת שלא מצביע לפי משמעת קואליציונית צריך להיענש. יש חוקים בכנסת ובניהול קואליציה", לדבריה.

עוד אמרה שקד כי "הקואליציה הנוכחית של 61 החברים היא יציבה, ואתם תראו את זה בהעברת התקציב. אבל אם ראש הממשלה יחליט שהוא רוצה להחליף את הבית היהודי בקואליציה - זו החלטתו".

שקד דיברה בריאיון על שינוי חוק הגיוס, עליו היא חתמה, שהסיר למעשה את הסנקציות הפליליות על החרדים בסירוב לגיוס לצה"ל. מצליח הטיחה בפינה כי כל גרסה של החוק הזה בחתימת שרת המשפטים מותאמת לשותפה הקואליציונית הנוכחית: בממשלה הקודמת היא הסכימה לדרישות יש עתיד ויאיר לפיד להחמרת הפעולות נגד מסרבי גיוס במגזר החרדי והחלת חובת גיוס עליהם כבר שנה לאחר מכן. כשלפיד כבר לא בממשלה, והמפלגות החרדיות נכנסו - היא הסכימה לשנות את החוק בהתאם, דחתה את חובת הגיוס לעוד 6 שנים והסירה את הסנקציות בגין סירוב.

לדברי שקד, המשמעת הקואלציונית הכריעה כאן שוב, אבל לדבריה ליבת החוק נשארה.