הרשת החברתית: מי הגיע להקרנת הסרט "רבין - היום האחרון"?

וגם: מי פתח את המסחר בבורסה בת"א ביום חמישי האחרון, ומי קיבל זר פרחים ממיכאל צ'רנוי?

בעקבות הרצח ההוא

במלאת 20 שנה לרצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, הוקרן סרטו המדובר של עמוס גיתאי, "רבין - היום האחרון", המשלב קטעי ארכיון, צילומי חובבים, קטעי חדשות וסצנות מבוימות של הטרגדיה.

בסרטו של גיתאי השתתפו יותר מ-70 שחקנים, בהם יעל אבקסיס, אורי גוטליב, לירון לבו, דליה שימקו ואחרים.

להקרנת הסרט שהתקיימה בהיכל התרבות בתל-אביב הגיעו: הנשיא לשעבר שמעון פרס; דליה רבין; השופט מאיר שמגר; גליה ויהושע מאור; בוז'י ומיכל הרצוג; עופר ורווית נמרודי; איל וולדמן; בני וענת פדני; שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט; שופט העליון חנן מלצר; רו"ח יצחק סוארי; אופיר פינס; השגריר הצרפתי פטריק מזונב; דורון ואורלי אביב; אילן גרינבוים; חיים רמון; חיים פייגלין; אמנון דיק; גילה אלמגור ויעקב אגמון; נחמיה שטרסלר; ענת תמיר; שמואל וענת פרנקל; אבי ורינה דגני; יאיר ואילנה המבורגר; דוד ואורית אפרתי; עו"ד דן להט; שירה מרגלית ואילן שילוח; לאון אדרי; פנינה ומשה אדרי ואחרים.

דליה רבין ועמוס גיתאי / צילום: רפי דלויה
 דליה רבין ועמוס גיתאי / צילום: רפי דלויה

מיתוג ישראלי

27 אנשי מיתוג מ-12 מדינות פתחו ביום חמישי האחרון את המסחר בבורסה לניירות ערך בתל-אביב. החבורה - נציגי קבוצת המיתוג E3 הבינלאומית ממדינות שונות כמו גרמניה, אנגליה, סין, בלגיה ופינלנד - לקחה לאחר מכן חלק בכנס המיתוג הבינלאומי שיזמו נציגת E3 בישראל: חברת עוז ברנדינג בבעלותה של אורית עוז; והפורום לחדשנות בשיווק בראשות היו"ר רונן עופר.

"דווקא עכשיו, כשישראל וחברות ישראליות מתקשות בפעילותן העסקית בעולם, היה חשוב לנו לקיים כנס זה, שעסק בשיווק ומיתוג גלובלי של חברות ישראליות בחו"ל", אמר עופר.

שיעור מולדת

בית-הספר היהודי "האוזנר" בפאלו אלטו שבקליפורניה חוגג 25 שנות קיום. בית-הספר, הקרוי על שמו של גדעון האוזנר, התובע במשפט אייכמן, ואביה של עו"ד תמי רוה, יו"רית דירקטוריון חדשות 2, הוקם בתרומה נדיבה של משפחת לאודר (אילי הקוסמטיקה), ובני דודיה של תמי, אשר נכדיהם אף למדו שם.

בין הדוברים באירוע היו גם ההיסטוריונית פרופ' דברה ליפשטדט (שזכתה בתביעה כנגד מכחיש השואה פרופ' אירווינג), שהתנגדה בתוקף לדברי ראש הממשלה בעניין אשמת המופתי בהשמדת יהודים בשואה. ליפשטדט מיהרה משם לצילומים בפולין של סרט חדש על המשפט בכיכובה של רייצ'ל וייס המגלמת אותה.

רוה סיפרה על אביה, גדעון הנער, שאביו היה בשנות ה-30 שגריר פולין בארץ ישראל, ואימו הפולניה חייבה אותו להגיע עם חליפת שלושה חלקים לבית-הספר בתל-אביב, כשכולם לבשו שם חאקי.

בין התלמידים בבית-הספר האוזנר, גם נכדיו של איש המוסד פיטר מלכין מלוכדי אייכמן; של משפחת אדלסון ובנים למשפחות ישראליות הגרות בעמק הסיליקון.

הפרחים מצ'רנוי

סיבוב ההופעות הנוכחי של מקהלת הצבא האדום ע"ש אלכסנדרוב בישראל נפתח בחמישי האחרון. אל היכל התרבות שבתל-אביב נקבצו, כצפוי, יוצאי רוסיה רבים, אך גם ילידי הארץ שגדלו על המוזיקה של הלהקה שנוסדה ב-1928, שכן רבים משירי "ארץ ישראל הישנה והטובה" הם גרסאות לשירים רוסיים ("לבלבו אגס וגם תפוח", העגורים" ואחרים).

בקהל נצפו שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, ורעייתו עדה; אלכסנדר שיין, שגריר רוסיה בישראל; עו"ד דוד ליבאי; דורית דרוקר גולנדר, שגרירת ישראל ברוסיה לשעבר, שאף הגישה פרחים לזמר יוסף קובזון, שנחשב לזמר לאומי ברוסיה עוד מימי ברית-המועצות. מי שעוד הגיש לו זר היה מיכאל צ'רנוי, נטול ניקול ראידמן.

מיכאל צ'רנוי / צילום: אלירן אביטל
 מיכאל צ'רנוי / צילום: אלירן אביטל

מתכוננים לוועידה

האם המציאות של הריביות הנמוכות שמתדלקות את הבורסה ומחירי הנכסים ימשיכו ללוות אותנו עוד שנים קדימה? האם הבנקים המרכזיים והממשלות בעולם סיימו את התחמושת המוניטרית שלהם. ומה צריך לעשות עוד כדי לעודד את הכלכלה העולמית? איך ומה צריך לעשות כדי לשפר את מצב השוק הפיננסי גם בישראל, וכיצד דואגים שלא לאבד את הצרכן הישראלי ולשמור על זכויותיו גם בימים מאתגרים לכלכלה העולמית?

מושב מיוחד שיתקיים בוועידת ישראל לעסקים 2015 של "גלובס" יענה על שאלות אלה וישרטט תמונת מצב של המגמות והכיוונים בשוק ההון לנוכח המציאות הגלובלית.

במושב ישתתפו פרופ' מוריס אוסטפלד, כלכלן ראשי, קרן המטבע הבינלאומית (IMF), ומחבר הספר "ההיסטוריה של שוקי ההון הבינלאומיים"; דורית סלינגר, המפקחת על שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר; חדוה בר, המפקחת על הבנקים בבנק ישראל; חגי בדש, מנכ"ל פסגות ויו"ר איגוד בתי השקעות; פרופ' שמואל האוזר, יו"ר רשות ניירות ערך; ומאיר סנדי פרוכר, סגן יו"ר נאסד"ק.

ועידת ישראל לעסקים לוגו - אנגלית
 ועידת ישראל לעסקים לוגו - אנגלית