הוארך מעצרו של מיכאל גורלובסקי: "התווספו ראיות מפלילות"

ביהמ"ש האריך היום את מעצרו של חבר הכנסת לשעבר מיכאל גורלובסקי, החשוד בשוחד ובעבירות נוספות במסגרת פרשת נתיבי ישראל, וזאת עד 15 בנובמבר

שופט בית משפט השלום בראשון-לציון, מנחם מזרחי, האריך היום (א') את מעצרו של חבר הכנסת לשעבר מיכאל גורלובסקי, החשוד בשוחד ובעבירות נוספות במסגרת פרשת נתיבי ישראל, וזאת עד 15 בנובמבר.

"בעניינו של חשוד זה התווספו ראיות המפלילות אותו", כתב השופט בהחלטתו והפנה לאחת הראיות בדוח הסודי של המשטרה, שלדבריו היא "ראיה בעלת כוח מפליל ברור".

לדברי השופט, גם ביחס לעילת המעצר "התקבלה ראיה המציגה את העילה ברמה גבוהה יותר".

השופט סיכם כי "בנסיבות אלה, כאשר עניינו של החשוד קיבל חיזוק ראייתי, וגם ביחס לעילת המעצר, ראוי להיעתר לבקשה" (להאריך את מעצרו).

השופט התייחס גם לכך שגורלובסקי שומר על זכות השתיקה. "זוהי זכותו החוקתית", כתב, "אולם היא מחייבת את החוקרים להוכיח כל פרט מפרטי העבירה, ובאופן זה עבודתם רבה יותר".

עוד כתב השופט כי גורלובסקי מתנגד להחזקת המחשבים שלו שנתפסו על-ידי המשטרה, ולדבריו "לא מיותר להוסיף את התנגדותו של החשוד להמשך החזקת המחשבים, המדברת בעד עצמה אף היא".

גם מעצרו של החשוד איתן איידלמן הוארך היום בשבוע על-ידי השופט מזרחי. מוקדם יותר הוארכו מעצריהם של חשודים נוספים בפרשה.

המשטרה חושדת כי גורלובסקי וכן אלכס ויסיצ'ר, לשעבר יו"ר נתיבי ישראל; שי ברס, לשעבר מנכ"ל החברה; ובכירים נוספים בנתיבי ישראל בהווה ובעבר יצרו מנגנון שחיתות שיטתי, שנוהל על-ידם, שבמסגרתו חברו לספקים חיצוניים, בהם גורלובסקי, וקידמו את העסקתם בפרויקטים של החברה. זאת, בתמורה לשוחד וטובות הנאה שונות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים.

כמו כן, בערוץ 10 נחשף כי גורלובסקי קיבל לא פחות מ-33 מיליון שקל בעבור שירותי ייעוץ לנתיבי ישראל במשך 6 שנים.

חשודה נוספת בפרשה היא סימה לוי-שלום, בתו של שר החוץ לשעבר, דוד לוי וממלאת-מקום היועמ"ש בנתיבי ישראל. כן חשודים בשוחד ובעבירות נוספות ספקים רבים של נתיבי ישראל שחלקם עדיין נמצאים במעצר.