אחרי 15 שנה - האם הייצוגית נגד קלאב הוטל תמשיך ותיגרר?

התביעות אושרו כייצוגיות לפני כשנתיים ובדרך עברו תהליך של אין-ספור דיונים ודחיות ו-4 ניסיונות כושלים לפשרות, ונראה כי הפשרה החמישית בדרך

מלון קלאב הוטל אילת / צילום: איתמר לוין
מלון קלאב הוטל אילת / צילום: איתמר לוין

כבר 15 שנה שממתינים תובעים, חלקם קשישים וניצולי שואה, להכרעה בתביעה ייצוגית כנגד רשת יחידות הנופש קלאב הוטל בנוגע לדמי האחזקה שגובה הרשת מבעלי היחידות ובטענה לגבייה ביתר.

התביעות אושרו כייצוגיות לפני כשנתיים ובדרך עברו תהליך של אין-ספור דיונים ודחיות ו-4 ניסיונות כושלים לפשרות, ונראה כי הפשרה החמישית בדרך.

הדיון האחרון נערך ב-18.10.15 בבית המשפט המחוזי בתל-אביב בפני השופט רחמים כהן. התובעים חיכו לו זמן רב, משום שהוא היה אמור לכלול את עדותו של משה בובליל, בעלי קלאב הוטל, אלא שבזמן אמת הסתבר לנוכחים כי 3 ימים קודם לכן ביקשו עורכי הדין של קלאב הוטל ועו"ד דורון לוי ממשרד עמית, פולק, מטלון ושות' להגיש פשרה עם התובע הייצוגי תוך 30 ימים ולבטל את הדיון. את הסכם הפשרה לא צירפו לבקשה, ועל כן תוכנו אינו ידוע לתובעים.

ההסכם אמור להיות מוגש לבית המשפט בשבוע הבא. משמעות הדברים היא המתנה נוספת.

בעקבות זאת, שיגרה ראש ארגון בעלי יחידות הנופש בישראל, רותי חבקין, מכתב ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בדרישה כי יתערב לסיום הסאגה הזו.

כזכור, דמי האחזקה ליחידת נופש בקלאב הוטל אילת עומדים על כ-3,000 שקל. כיום החוק מתיר לבעלי היחידות לבטל את ההתקשרות ארוכת-השנים עם קלאב הוטל באמצעות הודעה על ביטול העסקה, אלא שלא בכך מסתיים הקשר עם קלאב הוטל - צרכנים שכבר ביטלו את העסקה מספרים כי הם נתונים למכבש לחצים ונדרשים לשלם את דמי האחזקה שלא שילמו בשנים האחרונות, כשלא עשו שימוש בזכויות לנופש.

המועצה לצרכנות וארגון בעלי יחידות הנופש קוראים לצרכנים הללו שלא לשלם ולהמתין להכרעת בית המשפט, שעשויה אולי לכלול החזר כספי ללקוחות - גם אלה שביטלו את העסקה.

בינתיים, הסחבת הביאה גם להחלפת השופטים הדנים בתיק. השופטת דרורה פלפל, שטיפלה בתיק ואישרה את התובענה כייצוגית, פרשה לגמלאות והוחלפה על-ידי השופט רחמים כהן, שבדיון בחודש פברואר אף ציין כי יעשה כל מאמץ לסיים את התיק במהרה.