הרשת החברתית: מי הוזמן להקרנת הסרט "ספקטר" של ג'יימס בונד?

שתי חברות שונות, פרוקטר אנד גמבל וחברת המזרח לשיווק מכוניות, ערכו הקרנות מיוחדות של "ספקטר" ביס פלאנט בראשל"צ

אופיר גוטמן , יהודה לוי ונעמה גלעדי/ צילום: שוקה כהן
אופיר גוטמן , יהודה לוי ונעמה גלעדי/ צילום: שוקה כהן

מוכנים לפעולה 1

נוכחות יפה: לסרט הזה חייבים להגיע מגולחים ומצוחצחים

פרוקטר אנד גמבל, משווקת מותג הגילוח ג'ילט, הזמינה אמש (ב') להקרנת "ספקטר" - הסרט ה-24 מסדרת ג'יימס בונד ביס פלאנט בראשון-לציון.

למינגלינג שלפני ההקרנה, שכלל מרטיני מנוער ולא מעורבב, הגיעו מגולחים ומכופתרים: אופיר גוטמן, סמנכ"ל השיווק של פרוקטר אנד גמבל ישראל; השחקנים יהודה לוי, אלי פיניש, שלום מיכאלשווילי, יפתח קליין, זוהר ליבה ואחרים.

עוד נכחה בהקרנה: נעמה גלעדי, מנהלת קשרי החוץ בפרוקטר אנד גמבל.

 אופיר גוטמן , יהודה לוי ונעמה גלעדי/ צילום: שוקה כהן
  אופיר גוטמן , יהודה לוי ונעמה גלעדי/ צילום: שוקה כהן

מוכנים לפעולה 2

רכב אקשן: ג'יימס בונד היה שמח להחליף איתם מכונית

הקרנת הסרט "ספקטר" מסדרת ג'יימס בונד הייתה גולת הכותרת גם באירוע המיוחד של חברת המזרח לשיווק מכוניות, יבואנית לנדרובר, למועדון הלקוחות של החברה.

הגיעו ליס פלאנט בראשון-לציון: דני עיני, מנכ"ל החברה; רמי וקסמן, סמנכ"ל החברה; השחקנים דביר ועירית בנדק, המתניידים בלנדרובר; ניר שרצקי, מנכ"ל איתוראן; ואחרים.

רמי וקסמן, דני עיני, דביר ועירית בנדק/ צילום: גלעד קבלריץ
 רמי וקסמן, דני עיני, דביר ועירית בנדק/ צילום: גלעד קבלריץ

קלפטע ירושלמית, אבל חברתית

קלפטע - זהו שמה של חנות חברתית חדשה, שהשיקו ביום חמישי האחרון בירושלים עיריית ירושלים, המוסד לביטוח לאומי וקרן דואליס, במימון ממשלתי של כחצי מיליון שקל. החנות מציעה למכירה פריטי לבוש, שמחירם אינו עולה על 99 שקל לפריט. בחנות עובדות צעירות בסיכון, כחלק מתהליך השתלבותן בשוק העבודה.

ניר ברקת, ראש העיר ירושלים, קבע את המזוזה בטקס פתיחת החנות. חנוך ברקת, מייסד ויו"ר קרן דואליס, אמר בהשקה: "אני מאמין שזה רק העסק הראשון, ובעתיד נפתח עוד עסקים בירושלים".

לניר ברקת הוא אמר: "עבורנו זוהי סגירת מעגל. לפני 15 שנים, כשהיינו בעולם ההיי-טק, יזמנו עם הממשלה קרן הון סיכון להיי-טק, ועכשיו אנו משיקים מודל דומה עבור העולם החברתי. הצלחנו לעורר שינוי".

עוד נכחו: צבי זיו, מנכ"ל בנק הפועלים לשעבר ויו"ר ועדת ההשקעות של קרן דואליס; סמדר פורטנוי, מנהלת החנות; אפרת שפרוט, מנכ"לית עמותת על"ם; איציק סבטו, מנהל אגף קרנות הביטוח הלאומי; ואחרים.

סמדר פורטנוי, ניר ברקת, איציק סבטו וחנוך ברקת /צילום: טלי מאייר
 סמדר פורטנוי, ניר ברקת, איציק סבטו וחנוך ברקת /צילום: טלי מאייר

זוכרים את ליל הבדולח

האזכרה השנתית לציון 77 שנים לפוגרום ליל הבדולח, התקיימה אתמול באודיטוריום יד ושם בירושלים.

נכחו: ראובן מרחב, יו"ר נשיאות יוצאי מרכז אירופה (ארגון היקים); קולט אביטל, יו"רית מרכז הארגונים של ניצולי השואה בישראל; דורית נובק, מנכ"לית יד ושם ונציגת ארגון "אות הכפרה והשלום"; יהודית שנדר, לשעבר סגנית מנהלת אגף המוזיאונים ביד ושם; ודבורה הברפלד, מנהלת ארגון יוצאי מרכז אירופה.

לקחו חלק גם עדים לפוגרום שהיו אז ילדים, ובהם צבי אבירם, איש קהילת היקים וחבר במחתרת היהודית, שסיפר על הישרדותו בברלין ועל אימת הפוגרום.

בני הנדל, דבורה הברפלד, ראובן מרחב וקולט אביטל/ צילום: אלישע אבן טוב
 בני הנדל, דבורה הברפלד, ראובן מרחב וקולט אביטל/ צילום: אלישע אבן טוב

לא מפחד מזריקות

אלי דפס, מנכ"ל קופת-חולים כללית, התחסן ביום חמישי האחרון נגד שפעת, בדומה לכ-650 אלף חברי הקופה שכבר התחסנו.

את דפס חיסנה שלומית בן-ארי, אחות מתנדבת מקריית מוצקין.

 שלומית בן ארי ואלי דפס/ צילום : יובל חן
  שלומית בן ארי ואלי דפס/ צילום : יובל חן

מקרן המטבע לוועידה

פרופ' מוריס אוסטפלד, היועץ הכלכלי הראשי ומנהל המחקר בקרן המטבע העולמית, יגיע לוועידת ישראל לעסקים 2015 של עיתון "גלובס". פרופ' אוסטפלד ייקח חלק במושב "אימפריות בתנועת מטוטלת", שידון באתגרים הכלכליים שמדינות וחברות ייאלצו להתמודד מולן. כמו כן, פרופ' אוסטפלד ירצה במושב שיעסוק בשוק ההון מזווית בינלאומית. הדוברים במושב ינסו לשרטט תמונת מצב עדכנית של המגמות והכיוונים בשוק ההון, נוכח המציאות הגלובלית.

פרופ' אוסטפלד נכנס לתפקיד היוקרתי רק לפני כמה חודשים, אחרי שבשנה האחרונה היה חבר במועצה ליועצים כלכליים של הנשיא אובמה ופרופסור לכלכלה באוניברסיטת ברקלי. קודם לכן שימש כיועץ כבוד של המוסד למחקרים מוניטריים וכלכליים של הבנק המרכזי של יפן. אוסטפלד גם כיהן בחבר המנהלים של האיגוד הכלכלי האמריקאי, והן כסגן הנשיא של האיגוד.

אוסטפלד הוא מחברם של שני ספרי לימוד על כלכלה בינלאומית: ספרו המשותף עם חתן פרס הנובל לכלכלה פול קרוגמן ועם מרק מליץ, בשם "כלכלה בינלאומית", יצא במהדורה עשירית בשנה שעברה; ספר נוסף שכתב, "יסודות המאקרו-כלכלה הבינלאומית", התפרסם בשנת 1996 וזכה להצלחה. א

וסטפלד פרסם מאמרים ומחקרים רבים בנושאי שערי חליפין, מש ברים פיננסיים בעולם, שוקי הון גלובליים ומדיניות מוניטרית, ונחשב לאחד המומחים הגדולים בעולם בתחומו.

ועידת ישראל לעסקים 2015 של עיתון "גלובס" תתקיים בתאריכים 6-7 בדצמבר בתל-אביב, ותארח את בכירי המגזר העסקי, מקבלי ההחלטות, אנשי ממשל, בכירי המשק, דמויות מפתח מהעולם ועוד, לדיונים ייחודיים ואקטואליים.