בריקמן ודרורי במכרז על תקציב כרטיס האשראי של שופרסל

לפני כשבועיים הציגו שני משרדי הפרסום פרזנטציות בפני הנהלת שופרסל ובפני נציגים מהחברות השותפות למהלך, ויזה ופז

משרדי הפרסום בריקמן ודרורי-ארועטי-ברמן מתמודדים על תקציב הפרסום של ההשקה המחודשת של כרטיס האשראי של קבוצת שופרסל - כך נודע ל"גלובס". הכרטיס מופעל במשותף על-ידי שופרסל, ויזה וקבוצת פז.

לפני כשבועיים הציגו משרדי הפרסום האמורים פרזנטציות בפני הנהלת שופרסל ונציגים מהחברות ויזה ופז. קדם לכך סבב פרזנטציות מצומצם יותר, שנערך לפני חודשים ספורים בפני אנשי שופרסל בלבד. בסבב זה לקח חלק גם משרד הפרסום גיתם BBDO. עם זאת, בחודשים האחרונים גדל חלקו של המשרד בנתח הפרסום של שופרסל (הוא החל לטפל גם במותג הפרטי), ולא מן הנמנע כי זאת הסיבה שבעטיה נותר המשרד מחוץ להתמודדות.

שחקן חדש בדלת האחורית

מערך הפרסום של שופרסל מורכב מ-3 משרדי פרסום: אדלר-חומסקי וגיתם BBDO, המשרדים הגדולים שמטפלים בחלק הארי של התקציב; ופרסום בריקמן, ששומר על מקום לא גדול אך יציב במשך שנים ארוכות.

בחודשים האחרונים נכנס בדלת האחורית שחקן חדש למערך הפרסום - פובליסיס ישראל, שטיפל בעיקר במותג הפרטי של הקבוצה בתחום כמו מוצרי חלב וחיתולים. עם זאת, שני המהלכים האחרונים שעשתה שופרסל, בקטגוריית הבשר והחלב נטול הלקטוז, מובלים על-ידי משרד הפרסום גיתם BBDO; ועל-פי ההערכות, פובליסיס הגיע לסוף דרכו במערך הפרסום של שופרסל.

כרטיס האשראי של שופרסל אינו חדש, ובהטבות שהוא נותן יש השקעה פרסומית לא מבוטלת, אך בדרך-כלל ההתקשרות מדברת על המבצע ולא על הכרטיס עצמו. בקבוצה בחרו לא להשקיע כסף במיתוג ישיר, ונראה כי עתה שוקלים את המהלך מחדש.

משרדי הפרסום הגדולים המטפלים בחברות השותפות למהלך, מנועים ברובם מלטפל בו: מקאן תל-אביב, משרד הפרסום של ויזה, מטפל בתקציב המתחרה מגה; ואדלר-חומסקי מטפל בתקציב בנק הפועלים. בריקמן הוא כאמור חלק ממערך הפרסום של שופרסל, אך דרורי-ארועטי-ברמן הוא שחקן חדש, שלא השתתף עד עתה בהתמודדויות על נתחים מהתקציב.

שופרסל היא רשת השיווק שמפרסמת בהיקפי הפרסום הגדולים ביותר, והיא מדורגת באופן קבוע בדירוג עשרים המפרסמים הגדולים.

משופרסל נמסר בתגובה: "שופרסל בחנה מספר משרדי פרסום באשר לפעילות נקודתית לכרטיסי האשראי של שופרסל. שופרסל לא עורכת כל שינוי במערך משרדי הפרסום שלה, וגם פעילות זו תבוצע על-ידי אחד ממשרדי הפרסום הקיימים של שופרסל".