מתחם הסטארט-אפים SOSA יתרחב מדרום ת"א לחו"ל

היעדים האפשריים הם לונדון, ניו יורק וככל הנראה סין ■ המתחמים בחו"ל יהיו מיועדים בעיקר ליזמים ישראלים ולחיבור שלהם עם האקו סיסטם המקומי

שנה וחצי אחרי השקת מתחם הסטארט-אפים SOSA בדרום תל אביב על-ידי שותפים בכירים בקרנות ג'נסיס ופיטנגו, נראה שההצלחה יצרה תיאבון לנסות את המודל גם מחוץ לישראל. ל"גלובס" נודע כי השותפים במתחם - ג'וני סאקס מג'נסיס, רמי ברכה מפיטנגו ובכירים אחרים בתעשיית ההון סיכון והסטארט-אפים בישראל - מכוונים להתרחבות לחו"ל.

לצורך ההתרחבות מונה לתפקיד מנהל SOSA העולמי רועי אורון, מנהל ההשקעות של חברת ההשקעות PLUS Ventures, כשהיעדים האפשריים הם לונדון, ניו יורק וככל הנראה סין. נציין כי המתחמים בחו"ל יהיו מיועדים בעיקר ליזמים ישראלים ולחיבור שלהם עם האקו סיסטם המקומי.

מתחם SOSA בתל אביב, שמנוהל על-ידי תום גינוסר, הושק במאי 2014 כמתחם לסטארט-אפים יזמים, משקיעים ושאר השותפים בתעשיית ההיי-טק המקומית. על פניו, היה נראה ש-SOSA מהווה מודל מקומי של WeWork, חברה ישראלית-אמריקאית שהשיקה את מתחם העבודה המשותף שלה ברחוב דובנוב בתל אביב לפני כשנה ומאז התרחבה מקומית לעוד סניפים בתל אביב, בהרצליה ובבאר שבע.

עם זאת, קיים שונה מסוים בין שני המתחמים המצליחים. באופן שוטף, מתחם SOSA מאפשר חללי עבודה משותפים ומשרדים פרטיים להשכרה עבור סטארט-אפים, כשבמקביל מתקיימים בו אירועים רבים ומפגשים עם נציגים של קרנות, חברות בינלאומיות וכדומה שמגיעים לביקור בישראל. הדבר מאפשר לסטארט-אפים וליזמים במתחם גישה ישירה ובלתי אמצעית לבכירים - זאת מלבד מקום לעבוד בו.

בין השותפים להקמת מתחם SOSA, שמשתרע על שטח כולל של 1,200 מ"ר, אפשר למצוא קרנות הון סיכון כמו אלף, ג'מיני, ג'נסיס, פיטנגו, מגמה ואחרים לצד שותפים אסטרטגיים כמו ארנסט אנד יאנג, מיתר ליקוורניק גבע לשם טל ושות', ברוקס קרת, לאומי טק, פייפאל, תוכנית זל, SAP ועוד.

רועי אורון אישר ל"גלובס" את הפרטים אך ציין כי "אין כרגע תוכניות קונקרטיות ואנחנו עדיין מחפשים את המבנים הרלבנטיים. עדיין אין תאריך יעד". הוא הוסיף כי "אנחנו בונים פלטפורמה עם ערך- שמצד אחד תיתן לחברות ולשותפים בינלאומיים גישה לחדשנות הישראלית ומצד שני תיתן ליזמים מקומיים גישה לחברות בינלאומיות. זה המודל שנרצה לפתח גם בחו"ל ליזמים הישראלים".