האוצר בוחן תביעה נגד גולן טלקום כדי לסכל את מכירתה לסלקום

באוצר מקיימים דיונים פנימיים במטרה לבחון דרכים לסיכול העסקה ■ אחת האופציות היא משפטית - באוצר מעריכים כי ניתן יהיה לתבוע את גולן על מצג-שווא למדינה לפיו החברה מתכננת להחזיק ברישיון לזמן רב

משה כחלון / צילום: איל יצהר
משה כחלון / צילום: איל יצהר

במשרד האוצר בוחנים מגוון אפשרויות שנועדו לסכל את עסקת הרכישה של גולן טלקום בידי סלקום, עסקה שתביא את סלקום לנתח שוק של 40% ועלולה לפגוע בתחרות.

לאחרונה קיים האוצר דיונים פנימיים - כולל עם גורמים משפטיים. באוצר בודקים חשד להטעיה מצד גולן טלקום ובוחנים אפשרות של תביעת החברה בבית המשפט.

באוצר מעריכים כי אפשר יהיה אולי לתבוע את גולן טלקום בגין הפרת תנאי המכרז ובגין הטעיית המדינה במצג-שווא לפיו החברה מתכוונת להחזיק ברישיון לזמן רב.

אתמול (ג') נערך דיון בנושא בוועדת הכלכלה של הכנסת, אליו לא טרחו בכלל ניר שטרן ומיכאל גולן, מנכ"לי סלקום וגולן טלקום, להגיע. בעוד מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר תמך בעסקה ואמר ש"התחרות לא תיגמר אם גולן תצא מהשוק", בדיון נשמעו קולות אחרים של חברי כנסת המתנגדים לעסקה.

שלשום (ב') נשמע שר האוצר משה כחלון, אבי רפורמת הסלולר, לוחמני למדי, כשאמר כי לאוצר יש סמכות לעצור את העסקה, בין היתר כיוון שגולן טלקום משתמשת בתדר שהוא נכס של המדינה. "גולן קיבלה רשות להשתמש בתדר בכדי לייצר תחרות, והיא משתמשת בו בכדי לחסל את התחרות. אף אחד פה לא יעשה סיבוב על גב האזרחים", אמר כחלון.