בכיר באלטיס: הוט תמשיך במבצעים אגרסיביים בסלולר

מישל קומב, מנהל העסקים הראשי של אלטיס, החברה-האם של הוט, אומר ל"גלובס" כי בהוט החליטו שלא להתמודד על גולן טלקום כי העדיפו להשקיע בעסקים הקיימים במקום להתרחב ■ לדבריו, השוק יכול להחזיק עם 3 שחקנים

מישל קומב / צילום: גד פרץ
מישל קומב / צילום: גד פרץ

"אין מצב שאנחנו נהיה עם 1.1 מיליון מנויים בסלולר כשהחברות הוותיקות יהיו עם 2.5-3 מיליון מנויים, ולא נמשיך במדיניות אגרסיבית של לקיחת נתח שוק" - כך אומר בכיר בקבוצת אלטיס, החברה-האם של הוט, בשיחה עם "גלובס".

לדבריו, "מספר המנויים הנמוך שלנו ביחס למתחרים אינו יוצר איזון בשוק הסלולר, ולכן המבצעים האגרסיביים שלנו יימשכו ללא קשר לעסקת סלקום-גולן טלקום".

נזכיר כי הוט מובייל מובילה את השוק בניודים בשוק הסלולר כבר חודש שני ברציפות, וזאת בעיקר למבצע האגרסיבי שלה שבו היא מוכרת שני קווים במחיר של 60 שקל לחודש לחבילת סלולר לתקופה של שנה.

מישל קומב, מנהל העסקים הראשי של אלטיס, התייחס גם הוא לעסקת סלקום-גולן ואמר כי הוט תמשיך באותה מדיניות של נתח שוק ללא קשר לעסקה. לדברי קומב, אלטיס החליטה שלא להתמודד על רכישת גולן טלקום על רקע החלטתה להתמקד בעסקיה שלה ולשפר אותם, במקום לנסות ולבלוע בשלב זה עוד חברה - מה שאינו מתאים בעיתוי הנוכחי.

בהתייחסו למצב שוק הסלולר אמר קומב כי הוא אינו מאמין שהמצב בישראל יכול להמשיך ולהחזיק מעמד לאורך זמן, מכיוון שמדינות גדולות בהרבה מישראל באירופה העדיפו שוק של 3 שחקנים בלבד, ורק במדינות מועטות יש 4 מפעילים - מה שאומר שהחברות לא יכולות לעמוד ברמות ההשקעה שדורשת התעשייה.

למרות דבריו של קומב, הוט בדקה את רכישת גולן טלקום וייתכן שהחליטה שלא להגיש הצעה סופית, אבל היא הייתה מעורבת בתהליך ונכנסה לחדר המידע. ההערכה בקבוצת אלטיס הייתה שהסיכוי שגורם אחר יצליח לקנות את גולן במחיר שהוא רצה היה נמוך מאוד בגלל החוב של גולן כלפי סלקום, ולכן החברה לא הגישה הצעה.

לאור זאת, האסטרטגיה של הוט מובייל תהיה להמשיך ולהתחרות בשוק הסלולר בצורה אגרסיבית, מה שאולי מסייע דווקא לגולן ולסלקום להציג מצג לפיו רמת התחרות בכל מקרה תישמר.