מיכל אנסקי: "העברתי לאמיר ברמלי יותר ממיליון שקל"

אנסקי מגיבה לראשונה לפרשת רוביקון וסגירת המסעדה שלה בת"א ■ "אני עוברת משבר אמון קשה", אמרה ל"תוכנית חיסכון" בערוץ 2 ■ "אני לא היחידה. יש עוד הרבה אנשים 'חכמים' שהלכו והשקיעו בקרן קלע"

מיכל אנסקי ואמיר ברמלי / צילום: אביב חופי ושלומי יוסף
מיכל אנסקי ואמיר ברמלי / צילום: אביב חופי ושלומי יוסף

"אני מרגישה לא נוח. כמעט כל יום הופעתי במדורים כלכליים ובעל-כורחי הפכתי לפרזנטורית של המשבר ברוביקון. אני הדמות המפורסמת ביותר שהשקיעה בקרן" - כך אמרה הערב (ד') אשת העסקים והמסעדנית מיכל אנסקי בריאיון ל"תוכנית חיסכון" בערוץ 2.

מסעדת "אחד העם 1", שפתחה אנסקי בנווה-צדק בתל-אביב ביחד עם קרן קלע מקבוצת רוביקון בבעלותו של אמיר ברמלי, נסגרה לפני פחות משבועיים לאחר חודשים ספורים בלבד. זאת, בעקבות צו פירוק שהוטל על קבוצת רוביקון.

"אני כל הזמן חשבתי שזה יעבור ולא הגבתי בפייסבוק ובתקשורת, אבל כמה זמן אפשר כבר לדבר על מסעדה בנווה-צדק", אמרה אנסקי.

אנסקי נקלעה לעין הסערה לאחר שבחודשים האחרונים נמצאו ברמלי וקרן קלע תחת חקירה שניהלה רשות ניירות ערך, בחשד לשורה של עבירות על חוק ניירות ערך שעיקרן הנפקה לציבור ללא פרסום תשקיף. קרן קלע שבשליטת ברמלי גייסה מאות מיליוני שקלים מהציבור בהנפקות של עד 35 משתתפים - לכאורה באופן שאינו מצריך תשקיף. ואולם, רשות ניירות ערך חושדת כי ההפרדה בין הסדרות השונות שהונפקו היא פיקטיבית ונועדה אך ורק כדי לחמוק מן החובה החוקית לפרסם תשקיף.

מלבד המסעדה, ברמלי תכנן להקים עם אנסקי 3 שוקי אוכל בארץ ובארה"ב. "כל הצד התפעולי היה באחריות ברמלי", מעידה אנסקי. "לא קיבלתי ולו אגורה שחוקה אחת מברמלי. השקעתי את כל החסכונות שלי במסעדה וברוביקון", היא אמרה, וחשפה כי העבירה לברמלי יותר ממיליון שקל. "אני לא היחידה. יש עוד הרבה אנשים 'חכמים' שהלכו והשקיעו בקרן קלע".

למסעדה של אנסקי יש חובות למשקיעים בסך 6.5 מיליון שקל, ועובדיה עדיין לא קיבלו את שכרם. אנסקי מתנצלת וטוענת כי נתנה אמון מוחלט בקרן ואף הזרימה למסעדה כספים גם לאחר מינוי המפרק. "השקעתי את כל החסכונות שלי. הרגשתי שאני נותנת בהם את אותו אמון שהם נותנים בי. אני עוברת משבר מאוד קשה וגם משבר אמון. אלה אנשים שעבדתי איתם והאמנתי שאיתם אני אשנה את העולם".