אסטרטג בכיר: הפד יהתל שוב במשקיעים ולא יעלה ריביות

לארי מקדונלד, אסטרטג בכיר בסוסייטה ז'נרל, מעריך שגם בהחלטה הבאה הפד יגיע למסקנה שהתנאים בשווקים לא בשלים להעלאת הריבית ■ הוא מדגיש שהדולר חזק מדי, מחירי הסחורות נמוכים וכלכלות השווקים המתעוררים מאטות 

וול סטריט / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
וול סטריט / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

בעוד תשואות האג"ח האמריקאיות זינקו השבוע מעל 2.2%, נראה כי השווקים מתמחרים סבירות גבוהה להעלאת ריבית בדצמבר. עם זאת, אסטרטג בכיר בסוסייטה ג'נרל, חושב אחרת ומאמין כי הפד לא ישנה את המדיניות המוניטארית בפגישת הריבית הקרובה.

תשואות האג"ח הממשלתיות של ארה"ב ל-10 שנים טיפסו השבוע לרמה של 2.3%, שיא של 4 חודשים. מאחר ותשואות האג"ח עולות כאשר המחירים יורדים, המהלך האחרון בשוק האג"ח מצביע על כך שסוחרי האג"ח מממשים את ההחזקות שלהם ומתכוננים להעלאת הריביות בדצמבר, מהלך שיוביל לירידת מחירים בשוק האג"ח.

"כולם צופים העלאת ריבית", מציין פיליפ סטריבל מחברת RJO Futures, בראיון ל-CNBC. "סביר להניח שנראה העלאת ריבית ב-16 בדצמבר, בתום ישיבת הפד", הוא מעריך.

עם זאת, לארי מקדונלד, האסטרטג הראשי של מחלקת מאקרו-ארה"ב בסוסייטה ז'נרל, נותר סקפטי ומעריך שהפד שוב יהתל במשקיעים ולא יעלה ריביות. מקדונלד סבור כי בדומה לפעמיים הקודמות שבהן הפד רמז כי יעלה את הריביות, ביוני ובספטמבר השנה, גם הפעם, הפד לא "יספק את הסחורה".

מקדנולד מעריך שבדומה להחלטות הפד הקודמות, גם בהחלטה הבאה הפד יגיע למסקנה שהתנאים בשווקים עדיין לא בשלים להעלאת הריבית. הוא מציין כי הדולר עדיין חזק, מחירי הסחורות ממשיכים לצנוח וכלכלות השווקים המתעוררים מדשדשות. למרות השיפור המתמשך בנתוני התעסוקה בארה"ב והעובדה שהשווקים מתמחרים סיכוי של יותר מ-70% להעלאת הריביות בדצמבר, מקדונלד מדגיש כי הפד מתחשב מאוד בסיכונים מחוץ לארה"ב ולכן יבחר גם הפעם לא לשנות את המדיניות המוניטארית.