איגוד הכדורסל משך הבקשה לארח בישראל הטורניר הקדם-אולימפי

העלויות הגבוהות - לפחות 1.75 מיליון אירו - הרתיעו את ראשי האיגוד שבוחרים כעת להתמקד במטרה הבאה: אירוח אחד מהבתים במסגרת יורובאסקט 2017

הלוגו של איגוד הכדורסל
הלוגו של איגוד הכדורסל

אחרי שהיה ברשימת המועמדות של פיב"א לאירוח משחקי הטורניר הקדם-אולימפי בקיץ 2016, החליט איגוד הכדורסל למשוך את הבקשה ולוותר על הניסיון להביא לארץ את האירוע. אחת הסיבות לכך: העלויות הגבוהות של אירוח הטורניר - עבורן דרשה פיב"א מכל אחת מהמארחות "דמי אירוח" של 1.75 מיליון אירו, שאליהן מצטרפות עלויות כבדות נוספות.

בעקבות הוויתור של ישראל נותרו במירוץ לשלושת הבתים של הטורניר הקדם אולימפי שש מדינות בלבד - צ'כיה, גרמניה, איטליה, פיליפינים, סרביה וטורקיה. ביחד עם ישראל משכו את הבקשה, רגע לפני הדד-ליין, גם יוון, איראן ומקסיקו. הטורניר הקדם-אולימפי יתקיים בקיץ הקרוב בין ה-4 ל-10 ביולי.

אנשי האיגוד, שהעריכו כי הסיכויים לארח את אחד מהבתים בטורניר נמוכים גם ככה - העדיפו להתמקד בבקשה לאירוח אחד מהבתים במסגרת טורניר אליפות אירופה ב-2017 ׁ(היורובאסקט). גם האירוח של אליפות אירופה יחייב את האיגוד לתשלומים כבדים, כאשר הדרישה של פיב"א במקרה זה עומדת על 1.9 מיליון אירו, לפני עלויות נלוות נוספות.

באיגוד הכדורסל בונים על תמיכת המדינה והשתתפות במימון חלק נכבד מהאירוע, כפי שהיה גם עם הסיוע להתאחדות לכדורגל במימון אליפות אירופה לנבחרות צעירות ב-2013, ואליפות אירופה לנערות ב-2015.