המבקר בודק: חשד לניפוח משכורות בלשכת מירי רגב

מבקר המדינה מנהל בדיקה בחשד כי עובדים בלשכת שרת התרבות והספורט קיבלו שכר גבוה בהרבה ממה שהיו זכאים לו - לכאורה "בהוראה מלמעלה" ■ במקרה אחד דיווח עובד על כ-160 שעות נוספות בחודש ■ רגב: "מסע הכפשות"

מירי רגב / צלם: איציק בירן
מירי רגב / צלם: איציק בירן

במקביל לפרשת המינויים הפוליטיים לכאורה במשרד התרבות והספורט ו"יומן הג'ובים" שנחשף בערוץ 10 והועבר לבחינת מבקר המדינה, סוגייה נוספת מסעירה בימים אלה את לשכתה של שרת התרבות והספורט, מירי רגב. מדובר בפרשת השעות הנוספות של עובדים בלשכת השרה, שככל שעובר הזמן מתבררת כסיפור מורכב, שגם אותו החליט מבקר המדינה לבדוק.

מעדויות שמגיעות מסביבת לשכת השרה רגב, מתברר כי בחודשים האחרונים נהנו העובדים לכאורה מזינוק משמעותי בשכרם באמצעות דיווח על כמות חריגה של שעות נוספות.

במקרה מסוים, כך נודע ל"גלובס" - דיווח עובד בלשכת השרה רגב על 160 שעות נוספות בחודש - ובכך כמעט הכפיל את שעות העבודה החודשיות שלו. במספר מקרים אחרים כמות השעות שדווחה על-ידי עובדים חצתה רף של 100 שעות נוספות בחודש לעובד. על-פי הידוע ל"גלובס", במהלך החודשים האחרונים נרשמה חריגה של קרוב ל-2,000 שעות נוספות של עובדים בלשכת השרה.

על-פי העדויות, לעובדים שנקלטו בלשכת השרה נקבע שכר על-פי דרג התפקיד וההגדרה הקבועה בחוק נציבות שירות המדינה. אולם "בהוראה מלמעלה" הובטח לאותם עובדים, לכאורה, שכר גבוה יותר.

על-פי העדויות שייבחנו על-ידי המבקר יוסף שפירא, הממונים הישירים של אותם עובדים חתמו על החריגה של השעות הנוספות, וגם הדרגים הגבוהים יותר במשרד - המחויבים לחתום אף הם על חריגת שעות נוספות דוגמת זו - אישרו את החריגה.

יש לציין כי בחודשים האחרונים הייתה תחלופה גדולה של עובדים בלשכתה של השרה רגב. סיפור השעות הנוספות התפוצץ במקביל לפיטוריה של עובדת, שבמהלך השימוע שנערך לה טענה כי "אינני מפוטרת בשל חוסר התאמה לתפקיד, אלא בשל חשיפת מעשים חמורים הנעשים בלשכת השרה".

יש לציין כי במקביל לבדיקה של מבקר המדינה בנושא השעות הנוספות, בודק המבקר גם את פרשת "לא לדאוגוסט" - פרשה נוספת שנחשפה בערוץ 10 ובמרכזה פרויקט פעילויות הקיץ שביצע משרד התרבות והספורט ברשויות המקומיות בשיתוף ובמימון הטוטו. בנושא זה, היום יוחלט האם להעביר את הטיפול בפרשה לפרקליטות או להשאירה בידי מבקר המדינה.

 

מלשכת השרה מירי רגב נמסר: "דוחות הנוכחות שמגישים העובדים בלשכת השרה נעשים כנגד עבודה בפועל ומאושרים על-פי נהלי נציבות שירות המדינה. אנו מברכים על כל בדיקה שתיערך בנושא, ונעמיד לרשותו של המבקר את כל המסמכים והמידע הנדרש. מדובר במסע הכפשות נגד לשכת השרה ונגד העובדים החרוצים שעושים ימים כלילות במקצועיות ובמסירות עבור הציבור בישראל".

תגובת מבקר המדינה: "משרד מבקר המדינה אכן החל לבדוק את התלונות לגבי חריגה בשעות נוספות בלשכת השרה. בשלב זה מתמקדת עבודת הביקורת באיסוף מידע וחומרים, כולל מלשכת השרה. מעבר לכך לא נוכל להיכנס לפרטים בעניין זה. כמו כן, נבדקת תלונה לגבי פיטורי עובדת בלשכה".

מה הקשר בין סוכן השחקנים לשעבר עובד קראוס, מירי רגב ו"יורו האמנים"?