מושלים רפובליקנים לאובמה: לא נקבל את הפליטים הסורים

מושלים רפובליקנים של 11 מדינות בארה"ב מתנגדים להכנסת הפליטים הסורים ■ מושל טקסס לאובמה: "אף אחד לא יכול להבטיח שהפליטים אינם חלק מפעילות טרור" ■ חלק מהמתנגדים הציעו לערוך לפליטים "מבחני דת"; אובמה: "זה מביש. זוהי לא דרכנו"

פליטים מסוריה / צילום: רויטרס
פליטים מסוריה / צילום: רויטרס

בעקבות פיגועי הטרור בפריז, מספר מושלים רפובליקנים הודיעו היום (ב') כי הם מתנגדים לכך שארה"ב תקבל פליטים סורים והודיעו לנשיא אובמה כי קיים חשש שבין הפליטים מסתתרים גם פעילי טרור.

עד כה מושלים רפובליקנים ב-11 מדינות בארה"ב ביניהן - טקסס, פלורידה, מישיגן, אילינוי, צפון קרוליינה, לואיזיאנה, אינדיאנה, ארקנסו, אריזונה ואלבמה - מתנגדים להכנסת הפליטים, לפחות זמנית.

עם זאת, מחלקת המדינה של ארה"ב הודיעה היום כי הממשל אינו משנה את התכנית לקלוט כ-10,000 פליטים סורים בשנה הקרובה בעקבות הסכסוך המתמשך בסוריה.

מושל טקסס גרג אבוט (Abbott), אמר כי מדינתו לא תקלוט פליטים סורים. במכתב ששלח לאובמה הוא כתב כי "אף אחד, גם לא אתה, יכולים להבטיח שהפליטים הסורים אינם חלק מפעילות טרור כלשהי".

חלק מהמושלים הציעו לערוך לפליטים "מבחני דת" לפני שמכניסים אותם לארה"ב. אובמה, שנמצא בימים אלו בוועידת מדינות ה-G20 בטורקיה, התייחס לכך ואמר כי אלו הצעות מבישות. "זה לא אמריקאי. זה לא מי שאנחנו", לדבריו.