יריבת מכבי ת"א ביום חמישי זועמת על היורוליג

בהודעה שהוציאה לתקשורת תוקפת אוניקחה מלאגה את ההחלטה שלא לכלול אותה ברשימת הקבוצות שיקבלו כרטיס למפעל החדש שיחל בעונה הבאה; רומזת כי תבחן הצטרפות לליגה מתחרה: "כעת כל האופציות פתוחות מבחינתנו"

ההחלטה של היורוליג ללכת בעונה הבאה על מפעל מצומצם של 16 קבוצות, בניסיון לנגח את התוכנית המתחרה של פיב"א - מעוררת סערה גדולה בקרב כמה מהקבוצות הוותיקות של המפעל.

התגובה החריפה מכולן הגיעה בסוף השבוע מכיוונה של אוניקחה מלאגה, שתתמודד מול מכבי ת"א ביום חמישי הקרוב. בהודעה רשמית לתקשורת תוקף המועדון הספרדי את היורוליג ואת השיטה המסתמנת בעונה הבאה, וראשי המועדון רומזים כי ייתכן ויפנו לליגה מתחרה - באם תוקם כזאת. זאת אחרי שהתברר כי לא יהיו בין 11 הקבוצות שהוזמנו לקבל כרטיס חופשי לליגה, ולמעשה סיכוי גבוה שלראשונה מזה 15 שנים לא ישתתפו ביורוליג.

מלאגה, אחת מהקבוצות הוותיקות והמוערכות ביורוליג, זכתה עד היום לכרטיס מובטח מהיורוליג (רשיון A). בעקבות שיטת המשחקים המסתמנת של היורוליג בעונה הבאה, זומנו רק 11 מ-16 הקבוצות לחתום על הסכם לקבל רשיון A, שמבטיח מקום במפעל לעשר העונות הבאות. מבין הקבוצות הספרדיות, רק שלוש קבוצות זכו לחתום על החוזה - ברצלונה, ריאל מדריד ולבוראל קוצ'ה. כזכור, בהצעה שהגישה פיב"א למפעל אירופי בסגנון "הצ'מפיונס ליג", דובר על 8 קבוצות משוריינות בלבד.

בהודעה שהוציאה מלאגה לתקשורת, היא מזכירה את ההיסטוריה של המועדון הקיים כבר 38 שנה ואת היציבות הכלכלית המאופיינת בכך שהיא המועדון שמחזיק בהתקשרות הארוכה ביותר עם ספונסר ראשי (הבנק הספרדי אוניקאחה) מבין כל משתתפות היורוליג הנוכחיות.

בין היתר רומזת מלאגה כי תבחן את האופציות העומדות בפניה להצטרפות לליגה מתחרה, ומציינת כי כעת "כל האופציות מבחינתנו פתוחות". בהודעה לתקשורת מציינת מלאגה כי למודל החדש עשויה להיות השלכה שלילית על הכדורסל האירופי, וכי נוצרה ליגה סגורה שהשאירה בחוץ קבוצות עם סיכויים קלושים - אם בכלל - להיכנס לליגה. במלאגה רומזים לנזק מסחרי פוטנציאלי, ומציינים כי להחלטה של היורוליג לסגור את הליגה עשויה להיות השפעה כלכלית על המועדון במסגרת ההתקשרות שלו עם ספונסרים וכספים שיגיעו מתמיכות חיצוניות. "המועדון לומד את כל האופציות בשוק החדש של הכדורסל האירופי, שיאפשרו לו לייצר המשכיות ספורטיבית", נכתב בהודעה לתקשורת.

מלאגה, שמשחקת ביורוליג ברציפות מאז עונת 2001/02, העפילה בכל 10 העונות האחרונות לשלב הטופ-16, ורשמה פיינל-פור אחד (2007). העונה היא מובילה את בית  4 (הבית של מכבי ת"א) ביחד עם צסק"א מוסקבה כשלזכותה מאזן מצוין של 1-5, ולמעשה הבטיחה את העפלתה לטופ-16. היא זכתה באליפות ספרד פעם אחת (2006), בגביע הספרדי (2005), ומחזיקה בתואר אירופי אחד (גביע קוראץ' ב-2001).

אגב, מועדון אחד מבין 11 המשוריינים שטרם חתם על הצעת היורוליג להשתתף במפעל בעשר העונות הבאות הוא פנאתינייקוס. בראיון לתקשורת היוונית הודה סגן נשיא המועדון, תאקיס בלאטקוס, כי המועדון משהה את החלטתו לכל המאוחר עד לחודש הבא, והעדיף לא לחתום בו במקום ביחד עם כל הקבוצות האחרות בעיקר בשל סעיף "היציאה" מהמפעל - הקובע כי קבוצה שתחליט לצאת מהמפעל לפני תום החוזה תיאלץ לשלם ליורוליג קנס בסך 10 מיליון אירו.